НЕ ДОЗВОЛИТЕ ДА ВАС НАСАМАРЕ: Ово су КЉУЧНЕ ствари које треба да проверите када купујете аутомобил
Било да ћете пазарити половно или ново возило, морате имати увид у ове ствари.
Људи се одлучују на продају аутомобила из разних разлога, неки једноставно желе да промене возило, другима је потребан новац, али шта год да је у питању, није реткост да опис кола мало и улепшавају.
Из тог разлога је за вас, као купца, од изузетне важности да обратите пажњу на кључне детаље, како не бисте били преварени. Власник једне агенције за регистрацију возила Никола П. сусретао се са многим причама незадовољних власника, а и сам је нажалост правио грешке из којих је касније извукао добру поуку.
ОДУЗИМАЈУ ДАХ: Ово су најлепше ХОСТЕСЕ београдског сајма аутомобила 2018! (ГАЛЕРИЈА)
Зато сада даје савете на шта да обратите пажњу када купујете аутомобил:
1. Пробна вожња
- Било да је возило ново или половно, требало би да инсистирате на пробној вожњи из неколико разлога. Можда вам се аутомобил заиста толико допада да бисте га узели на прву лопту, али можда вам ипак не одговара довољно. Са пробном вожњом ћете знати да ли вам је "легао" како треба или је ипак потребно да наставите потрагу - каже Никола.
БАНГ! Тесла креира сопствени чип са вештачком интелигенцијом за аутономна возила!
2. Провера "техничких ствари"
- Ништа није довољно "ситно" на колима да можете рећи "то није толико битно". Свака та "ситница" која не ради ће вам кад тад доћи на наплату. Зато је боље да у старту знате са чим располажете. Обавезно проверите (уколико ауто наравно то поседује или у огласу наведено да поседује):
- да ли раде сва светла
- исправност климе
- исправност радија
- исправност звучника
- исправност навигације
- исправност паркинг сензора
- да ли ради ручна кочница
Сваки продавац треба да вам омогући да доведете свог мајстора или да се довезе возило у сервис на проверу, пре саме куповине.
3. Документација
- Уколико узимате возило из неке ауто куће, они углавном гарантују за исправност возила, међутим, било би добро да од њих добијете и писмену гаранцију да ће сносити трошкове уколико се испостави да није баш све онако како су навели.
- Обавезно тражите сервисну књижицу.
- Ако је возило из увоза, морате да добијете и царинску документацију.
4. Провера лимарије
- Поједини продавци покушавају да замаскирају трагове корозије, па је потребно да обратите пажњу на нека од тих видљивих оштећења. Разлика у нијанси фарбе такође треба да буде на листи провере и наравно гледати да ли је возило било у судару - саветује Никола.
5. Проверити број шасије
Сазнајте шта све морају будући возачи у појединим земљама да ураде да би положили возачки испит!
6. Проверити старост гума
- Старост гума можете врло лако проверити захваљујући тзв ДОТ броју који се налази на бочној страни гуме. Он се састоји из четири цифре, прве две означавају недељу у којој је гума произведена (од 1 до 52), а друге две годину. На пример ДОТ 1317 значи да је гума произведена у 13. недељи, 2017. године.
7. Проверити дубину шаре
- Многи мисле да је дубина шаре битна само за разлику између летњих и зимских гума, међутим ту има и још нешто. Уколико гуме не испуњавају одређену форму, било да су летње или зимске, нелегално их је користити. У преводу, просек дубине код летњих шара је око 8mm, а код зимских око 10mm, уколико је дубина мања од 4mm гуме нису легалне за вожњу.
Такође, само оне гуме које имају нацртану пахуљицу, могу да се возе зими.
Е ТО ЈЕ ГИГАНТ! Један од највећих произвођача ЧАСТИ РАДНИКЕ са по 4.800 ЕВРА
8. Уколико је возило на течни нафтни гас (ТНГ)
- Проверити исправност код мајстора, такође видети да ли постоји сва потребна документација о уграђеној опреми, пратећи атест (да ли је по стандардима државе) и докле им је рок трајања (рок је 10 година, па се онда уграђује све ново, с тим што се на 5 година ради реатест).
9. Проверити да ли је био у поплави
- Да ли ауто био у поплави, открићете по његовом специфичном мирису. Потом треба потражити трагове блата у унутрашњости, на отвореним металним деловима као што су носачи седишта - шине и такође да ли предња светла имају рефлектујући слој (од воде се матира и кородира) - завршава Никола.