НЕВЕРОВАТНО: BMW М одбацује мануелне мењаче, а ево и шта наводе као разлог томе
Спорији су, потрошња је већа...
BMW помало одустаје од мануелних мењача, а то се односи и на спортске М моделе. BMW има своје рационалне разлоге зашто су мануелни мењачи све ређи у спортским моделима, а изузеци су М2, као и М3 и М4 са погоном на задње точкове, који се нуде са мануелцима.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/09/17/shutterstock_695711191.jpg?itok=SgBbLKJ1)
ОВО МНОГИ РАДЕ, А НЕ БИ СМЕЛИ: Сваки возач је ово БАР ЈЕДНОМ учинио, а КАЗНЕ за ту радњу су јако високе
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/406076/shutterstock_667975945.jpg?itok=qkHYYJsQ)
СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Тачкице на шоферпајбни нису ту као украс, ево чему служе
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/07/11/profimedia-0560764682.jpg?itok=axW0jiAp)
ОБАВЕЗНО ЈЕ ДА ЗНАТЕ: Да ли је удар грома опасан за електричне аутомобиле?
- Ручни мењач је спорији и резултира већом потрошњом горива, а понекад (ауто због њега) има и мању максималну брзину, тако да мануелац више нема смисла са инжењерске тачке гледишта - рекао је директор М одељења Франк ван Мил za CarThrottle.
Он даље каже да је понуда мануелног мењача данас само нека врста посвете богатом наслеђу. М2 ће бити последњи BMW-ov серијски М аутомобил са педалом квачила.
Ван Мил је казао и да купци желе ручне мењаче само да би доказали да могу да "јашу звер"…