НЕВЕРОВАТНО СТАЊЕ У СРБИЈИ: Нагло опада продаја половних возила, ево и зашто
И у овој години присутан је континуирани раст цена.
У Србији је у првих шест месеци ове године продато 64.521 половних аутомобила из увоза, што је било 5,6 одсто мање него у исто време 2022. године, показује анализа стања на тржишту нових и половних возила у Србији сајта Половни аутомобили.
МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: У којим случајевима имате ПРАВО НА ОДШТЕТУ кад возач аутобуса нагло закочи?
Брутална ВР6 машина која је спасила Corrado линију компаније Volkswagen (ВИДЕО)
НЕВЕРОВАТНО: У Србији мање од 1.000 електричних возила, субвенције за куповину до 5.000 евра
Како је наведено, овај податак делује охрабрујуће јер је пад продаје половних аутомобиле у првој половини 2022. у односу на 2021. годину износио 15,5 процената, али резултати су и даље лошији од оних у години пре пандемије, 2019. када је за првих шест месеци у Србији продато 74.156 половњака.
Тако је продаја половних возила у Србији из увоза тренутно 15 одсто мања него у периоду пре короне и ратних сукоба у Украјини.
Истраживање је показало да је тренд раста цена половњака настављен и у првој половини 2023. Сајт Половни аутомобили истраживао је просечне цене оглашених возила на самом порталу, где је тренутно оглашено око 68.000 путничких аутомобила, а према добијеним подацима просечна цена половњака је у првих шест месеци ове године била већа за 5,3 одсто него у исто време прошле године.
И у овој години присутан је континуирани раст цена, из месеца у месец, па је тако просечна цена у јануару износила 8.446 евра, док је у јуну просек свих оглашених путничких аутомобила на сајту Половни аутомобили достигао 8.892 евра.
Указано је и да се истовремено тржиште аутомобила у Европи полако стабилизује. У првих шест месеци ове године, према подацима Европске асоцијације произвођача аутомобила, први пут је регистровано 5,4 милиона путничких возила, што представља раст од 17,8 одсто одсто у односу на исти период прошле године.
Према истом извору, четири највећа тржишта у Европи бележе раст и у јуну, и то у Шпанији од 13 одсто, Италији 9,1 одсто, Француској 11,5 одсто, а у Немачкој од 24,8 одсто, али је продаја нових возила у ЕУ и даље мања у односу на период пре кризе.
У Немачкој, једном од највећих тржишта са ког се увозе половњаци у Србију, цене половних аутомобила су у незнатном паду и то, како наводи портал за продају аутомобила АутоСцоут24, већ три месеца узастопно.
Истраживање је показало и да су традиционално, купци половњака у Србији и даље окренути моделима са дизел агрегатима.
Конкретно, 65,23 одсто продаје половних аутомобила из увоза у првој половини године чинила су возила са дизел мотором, а 29,39 одсто на бензин.
Додаје се и да нема значајнијих промена ни кад је реч о интересовању за произвођаче и моделе.
Просечан српски возач и даље је највише наклоњен Volkswagenovim моделима голфу, пасату и полу, а у врху продаје половњака су још и модели компанија Ауди, Опел, Peugeot и Renault.
Кад је реч о годишту, у првих шест месеци ове године најтраженији су били аутомобили произведени између 2007. и 2011. године. То су возила са Еуро 4 и Еуро 5 емисионим стандардом и она чине 42,8 одсто укупне продаје половних аутомобила из увоза у Србији.
Истраживање је обухватило продајне резултате у првих шест месеци 2023. године, кретање цена, као и интересовање купаца у погледу брендова, модела, годишта и погонског горива, а подаци су прикупљени у сарадњи са ЦУБЕ Теамом.