НЕВЕРОВАТНО: У Србији мање од 1.000 електричних возила, субвенције за куповину до 5.000 евра
Није дефинисана регулатива за продају електричне енергије.
У Србији је регистровано око 500 електричних возила, а држава је за њихову набавку определила два милиона евра субвенција, изјавио је Милош Петровић, директор Центра за електрична и хибридна возила, који је основан у партнерству са Машинским факултетом.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/08/14/319681156_1133314430678451_6802133955456612863_n.jpg?itok=DMvulbhc)
ЗА СУПРУГУ САМО НАЈБОЉЕ: Голман Предраг Рајковић је за годишњицу брака поклонио Ани ОЗБИЉНО СКУПУ МАШИНУ (ФОТО ВИДЕО)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/08/14/screenshot_from_2023-08-14_13-08-24.jpg?itok=ZXXGZFV2)
ОПШТИ КОЛАПС: Све је стало због таксија без возача (ВИДЕО)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/08/14/profimedia-0069837421.jpg?itok=alPMlve_)
"ПОМОЛИ СЕ ДА ДО МОРА СТИГНЕМО" Због ове реченице људи се држе за стомак од смеха, погледајте о чему је реч (ВИДЕО)
Петровић је рекао да један од разлога што електричних аутомобила нема више у Србији тај што су они за око 30 до 40 одсто скупљи од конвенционалних аутомобила.
- Набавка тих аутомобила јесте скупља у старту, али људи треба да знају да током животног века електричних аутомобила ви немате неке веће трошкове.Трошкови одржавања су изузетнои ниски, јер немате свих оних делова које има аутомобил на конвенционално гориво. Значи одржавање је скоро нула - казао је он.
Према речима Петровића, електрични аутомобили су скупљи и због батерије коју користе.
- Та батерија осим што је скупа, она је и опасна због касније рециклаже. Њу треба негде складиштити када возило заврши свој животни век и ту се јавља проблем. Батерију треба дати неком ко се бави рециклажом, а то је изузетно скупо - казао је Петровић.
Петровић је подсетио да је држава пре неколико година покренула субвенције на електрична и хибридна возила која је ишла до 5.000 евра.
- Сада је два милиона евра опредељено за те субвенције, а то је 300 до 600 возила која могу да се субвенционишу - казао је Петровић.
Међутим, Петровић указује и на један проблем када су ови аутомобили у питању, а то је што у Србији није дефинисана регулатива за продају електричне енергије коју користе електрична возила.
- Ви као корисник електричног возила треба ту струју за пуњење коју користите негде да плаћате, али установе које поседују пуњаче сада немају право да вам наплате ту енергију, зато што нису регистроване за продају електричне енергије - казао је Петровић.
Према његовим речима, у новој законској регулативи постоји одредба да ће све новоизграђене бензинске пумпе, као и све зграде које поседују гараже у будућности морати да имају електричне пуњаче.