Нио губи преко 32.000 евра на СВАКОМ АУТУ, а то субвенционише кинеска влада
Најновији извештај New York Тимес-а сада долази с децидним подацима о томе колико кинеска влада може да покрије губитке за одређене произвођаче аутомобила.
Чини се да истрага коју је покренула ЕУ, о томе да ли и у којој мери кинески произвођачи аутомобила имају предност у односу на европске на рачун државних субвенција, итекако има смисла. Кинеска влада је 2020. године са скоро милијарду евра спасила бренд Нио којем је претио банкрот.
ЕЛЕКТРИЧНИ PORSCHE МАЦАН: Да ли ће успети да засени Taycan?
ЕВ ДУЕЛ: Huawei изазива Теслу, њихов аутомобил постао хит у Кини (ВИДЕО)
РАЈ ЗА ЕЛЕКТРИЧНА ВОЗИЛА: На српским ауто-путевима биће до 320 ЕВ пуњача
Европска унија је покренула недавно истрагу о томе колико кинеске произвођаче аутомобила субвенционише државна благајна. Сумњајући да им то омогућава продају аутомобила у Европи по ценама испод трошкова производње аутомобила, што значи неправедну предност у односу на европске и делом америчке произвођаче аутомобила, ЕУ је у заштиту своје економије изгледа с покрићем покренула истрагу.
Иако разне владе индиректно помажу "западним" електричним аутомобилима кроз субвенције за куповину, оне не покривају губитке аутомобилских компанија као таквих. Осим тога, субвенције за куповину у ЕУ важе и за кинеске електричне аутомобиле, ако их купи, например, Француз или Италијан, тако да ови аутомобили имају двоструку предност у односу на европске.
New York Тимес разоткрио мистерију
Најновији извештај New York Тимеса сада долази с децидним подацима о томе колико кинеска влада може да покрије губитке за одређене произвођаче аутомобила. За аутомобилску компанију Нио то је око 32.000 евра, односно толико Нио губи на сваком продатом аутомобилу, преноси амерички лист.
Огромна државна подршка разлог је зашто кинеске аутомобилске компаније могу толико да расте, иако су непрофитабилне. Кад је Нио висио над провалијом 2020., кинеска влада је осигурала отприлике милијарду евра помоћи да би се произвођач аутомобила одржао на животу. Истина, није то била само финансијска инјекција - држава је тим новцем де јуре купила 24 посто удела у компанији. Али то није била једина подршка. Уследила је још једна финансијска инјекција неименоване државне банкарске куће у износу од 1,5 милијарди евра.
Наравно, нису сви кинески произвођачи аутомобила у губицима. Бренд BYD, који не купује, већ користи властите батерије, је рецимо био профитабилан за прво полугодиште 2023. остваривши добит од 1,35 милијарди евра, што значи троструко више него прошле године за исти период.
Кинески радник ради за трећину плате Европљанина или Американца
Осим државне подршке, кинески произвођачи аутомобила имају још једну велику предност у погледу ниских цена у односу на произвођаче из Европе и САД-а, а то је нижа цена рада. Тамошњи радник у производњи зарађује отприлике трећину онога што годишње заради синдикални амерички или европски радник у аутоиндустрији.
Пре неколико недеља и агенција Реутерс је извештавала о паду плата радника у аутомобилској индустрији у Кини последњих месеци. Реутерс је писао да су огласи који траже раднике за производњу аутомобила у Кини у августу нудили плату по сату од 14-31 јуана (1,8 - 4 евра). Неименовани запосленик фабрике аутомобила Changan у Chefeiju, којег је агенција навела као пример, доживео је смањење примања и напустио је посао у јулу, јер је његова плата у мају и јуну износила свега четири хиљаде јуана месечно (око 512 евра), уместо 900 евра колико је очекивао.
Осим тога, кинески произвођачи аутомобила такође могу да производе аутомобиле јефтиније у смислу технологије. New York Тимес у свом извештају такође наводи пример, када су неименовани истраживачи раставили електрични аутомобил BYD Сеал да би га проучили у детаље, открили су да би могао да се производи за отприлике 35% јефтиније од Volkswagena ИД.3.