НОВИ ПРОПИСИ: Почиње кажњавање возача који су сами у аутомобилу
Циљ је био да се смањи број путника који путују у град сами у својим колима.
Путници у Француску би требало да знају да, уколико су једини путник у аутомобилу, могу бити лишени могућности употребе свих саобраћајних трака на извесним деловима путне инфраструктуре те државе. Прекршиоци могу очекивати да буду кажњени. Власти такође постављају и одговарајуће саобраћајне знакове.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/09/02/shutterstock_711565036.jpg?itok=i7eKvUCj)
ПОБЕСНЕЛИ МАКС: Покушао пред полицајцима да разбије камеру која га је снимила у прекршају
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/12/07/kocnica.jpg?itok=K8juv62r)
АКО ВАМ КОЧНИЦЕ ОТКАЖУ УСРЕД ВОЖЊЕ: Ево шта треба да учините да бисте безбедно зауставили ауто!
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/08/15/profimedia-0102524579.jpg?itok=qgdJEp4i)
ВРАЋАЈУ СЕ ЈЕФТИНИ ДИЗЕЛАШИ? Немачка смањује субвенције за електричне аутомобиле
Радарски системи који ће ускоро почети да раде на прометном аутопуту, тачније делом истог који пролази у близини Стразбура, као и на аутопутевима у пет других француских градова више неће искључиво пратити брзину кретања аутомобила. Системе ће активирати и возачи који су сами у аутомобилу и непрописно користе леву траку, која је резервисана за аутомобиле са најмање два путника током шпица. Трака је отворена и за електричне аутомобиле са зеленом француском еколошком значком, без обзира на број особа у возилу.
Нови саобраћајни знак стиже као бели дијамант на плавој позадини и односи се на новоуведени пропис. Свако ко игнорише овај знак, мора бити свестан да може очекивати казну у висини од 135 евра. Према сазнањима тамошњег Министарства за заштиту животне средине Париза, угрожен је пропис, који је полиција до сада спорадично проверавала, јер се толико често занемарује. Наиме, очекивани успех одвојених трака – односно жеља да аутомобилом брже стигжете на одредиште када је више особа у њему и то токм шпица не даје очекиване ефекте.
Камере за мерење брзине кретања возила могу открити да ли се једна или више особа вози у аутомобилу. Изнад свега, министарство очекује да ће одвојене траке које су устоличене кроз прописе резултирати смањеном емисијом загађујућих материја.
Циљ је био да се смањи број путника који путују у град сами у својим колима, рекла је портпаролка Стразбура Лаура Мартин. Тренутно се 37,5 одсто свих путовања у граду обавља аутомобилом. У просеку, у аутомобилу се налазе 1,4 особе.