ЗБОГ ОВИХ ПРЕКРШАЈА ОСТАЈЕТЕ БЕЗ ВОЗИЛА! Бура због новог закона о саобраћају
Нова правила...
Влада Србије упутила је Народној скупштини на усвајање предлог измена и допуна Закона о безбедности саобраћаја на путевима. Посланици ће о њима расправљати у септембру, али у јавности је већ сада предмет расправа – највише због нових казни.
НЕВЕРОВАТАН СНИМАК: За воланом Тесле седи плишани меда
ПЛАТИЋЕТЕ ОЗБИЉНУ КАЗНУ: Ако возите љубимца у колима, ово никако не смете урадити
У предлогу Закона на 118 страна, највише се чита о 18 прекршаја због којих возач, ако буде кажњен два пута за две године, може да остане и без возила.
- То су вожња под дејством алкохола, са више од 1,2 промила алкохола, прекорачење брзине ван насеља, за 80 километара на час, у насељу за више од 70 километара, зона школе за више од 60 километара, зона успореног саобраћаја за више од 50 километара, претицање колоне возила, под колоном возила се подразумева три и више возила, претицање возила која су се зауставила ради пропуштања пешака и тако даље - рекао је Мирко Коковић из Агенције за безбедност саобраћаја.
Измене прописа објашњавају и у МУП-у.
- Пре свега, ово је привремено одузимање, а да ли ће бити трајно одузето то зависи од судија који ће се у судском поступку одлучити да ли ће се предмет изврешења, одузимати и трајно - навео је Златко Беленцан, помоћник начелника Управе саобраћајне полиције.
Грађани с којима су разговарале екипе РТС-а подељеног су мишљења – поједини подржавају одузимање возила, док су други за више новчане казне.
Изменама се електрични тротинети први пут дефинишу као возила.
Новина је што се електрични тротинети први пут дефинишу као возила и услови под којима могу да учествују у саобраћају. Предложено је и да се смањи старосна граница за возаче камиона и аутобуса - чиме би се, како се надају, смањио и њихов недостатак у земљи. План је да се уреди област олдтајмера и промени саобраћајна сигнализација.
- До сада су све измене и допуне и генерално усвајање новог закона, дали позитивни резултат, у ком смислу, унапређење безбедности саобраћаја. Па било је смањење броја погинулих, у односу на 2001, када смо имали 1.200 и нешто погинулих, сада смо на око 500. Тај број варира, а истовремено обим саобраћаја расте и број возила је драстично порастао - рекао је Милан Кнежевић, стручњак за саобраћај.
Оно што се такође мења је и финансирање система безбедности саобраћаја. Од 2009. сав новац од казни ишао је за унапређење безбедности. Од сада ће ићи у буџет па ће држава одлучивати о расподели.
У Србији на милион становника погине 75 људи у саобраћају. Европски просек је четрдесет двоје. Да статистика буде боља требало би да помогне и нова национална стратегија безбедности саобраћаја на путевима, која чека у Влади Србије.