ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Како да знате да је мајстор ЛОШЕ УРАДИО посао приликом лакирања аутомобила
Овако ћете приметити.
Оштећење на лиму аутомобила преседне сваком власнику, посебно ако је до тада био у одличној кондицији без поправки.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/06/21/shutterstock_1850379157.jpg?itok=F3MnT6SF)
СРЦЕ СИСТЕМА ЗА ХЛАЂЕЊЕ: Препознајте кад је ВРЕМЕ ЗА ЗАМЕНУ пумпе за воду
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/06/19/saobracajni_znak.jpeg?itok=j5-S5nGf)
СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Значење овог САОБРАЋАЈНОГ ЗНАКА ретко ко зна, а КАЗНЕ су огромне
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/10/25/profimedia-0345248248.jpg?itok=LW57C5zo)
ОВО ЈЕ ПРОБЛЕМ ВЕЛИКОГ БРОЈА ВОЗАЧА: Како обуздати БЕС за воланом?
Међутим, с обзиром на то да је данас тешко уопште доћи на ред за поправку код лимара, често одлука пада на радионицу која може раније да узме аутомобил и поправи и прелакирати оштећења.
Многи возачи који аутомобил користе за превоз од тачке А до тачке Б, који су неупућени у добар лимарски посао јер се никад нису сусретали с поправком, увек су "лаке жртве" фушера. Дакако, још је већа прилика да ће на такве наићи жеља за што већом уштедом.
Јефтина поправка брзо показује своје мане ако је посао лоше и "успут одрађен". Онда не преостаје ништа друго осим возити се у руглу од аутомобила или отићи поново на поправку. Само што ће онда цео посао коштати још више него да је одмах одрађен како треба.
Ако не мислите лоше лакиран аутомобил одмах да продате и желите да наставите да се у њему возите, тада имајте на уму да квалитетно одрађено лакирање нема алтернативу. Доносимо вам преглед пет лоше одрађених послова код лакирања који упућују на фуш и на које треба обратити пажњу при преузимању аутомобила.
Лоше гитовање
Удубљења на лиму треба увек поправити са што мање материјала. Но многи се тога не држе јер је тако једноставније и онда се дешава да на лиму буде гита чак у дебљини прста. Зато што је гит много другачије конзистенције од лима и има своју масу па, ако је на пример, поправка обављена на вратима због ударца приликом затварања врата односно због вибрација у вожњи, врло ће се брзо појавити пукотине на лаку на местима где је вршена поправка.
Наранџина кора
Приликом лакирања, лак се разлива, чиме се добија равномерност и једнака дебљина. Ако се лак предебело нанесе појавиће се цурење и наноси лака. Но ако се лак нанесе у претанком слоју, или пак вискозитет лака није добро погођен, шприца се предалеко и сл. то ће узроковати неравну површину која се зове "наранџина кора" тј. лаком с видљивим удубинама које изгледају врло ружно.
Нечистоће у лаку
Професионални лакирери за лакирање делова аута користе специјализоване коморе у којима је захваљујући финим филтерима и посебној вентилацији минимална могућност за прљавштину, прашину и друге нечистоће у ваздуху. Но ако се лакира непрофесионално, на отвореном и слично, онда се многе нечистоће залепе на свеж лак и када се он осуши, остану трајно у њему. Осим што такве мрвице и честице у лаку ружно изгледају, чине површину лака неравном.
Лакирање без растављања
Када се посао обавља на брзину и јефтино, онда мајстори често уопште не растављају аутомобилске делове, већ га лакирају без скидања гумених и пластичних делова попут заптивача или светала премда то не узима пуно времена. Уместо скидања они их једноставно облепе лепљивом траком, али то је половично решење које оставља видљиве црте на самим ивицама и велику разлику у боји са спољне и унутрашње стране. Осим тога, ако притом нису ни у потпуности покрили остале делове, онда се на њима види измаглица од безбојног лака, што чини површину задњег светла мат уместо сјајном.