"Одузимање возила због насилничке вожње да буде трајна мера"
Нацрт новог Закона о безбедности саобраћаја доноси неколико новитета, а предвиђа строже казне и привремено одузимање возила.
Прошле године у саобраћајним незгодама погинуло је 535 особа, тако се наставио растући тренд и прешао годишњи просек. Од 500.000 забележених прекршаја прекорачења брзине у 2022. готово 3.000 је оних који су кажњени због насилничке вожње.
"Неко ко је учинио тежи прекршај, нека насилничка вожња или слично, у претходне две године и кажњен за то и ако се понови тај прекршај, биће му одузето возило", каже Бранко Стаматовић, директор Агенције за безбедност саобраћај, за Блиц.
Из Комитета за безбедност саобраћаја сматрају да мера привременог одузимања возила није добра. Сматрају да треба да буде трајна.
"Привремено одузимање возила до окончања судског поступка је неопходно, јер морате имати и до окончања али и након окончања посебне мере. Међутим, уколико је само до окончања судског поступка, поставља се питање колико је то сврсисходно", поручује Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Репресивне мере и казнена политика пре свега има за циљ да виновнике прекршаја упозори на оно шта их чека уколико не поштују прописе.
"Никад већи број казн
и за прекршаје у саобраћају није написан"Окановић каже да није битно само колика је висина казне, већ и то колико је извесно да ће неко ко крши прописе бити процесуиран и санкционисан.
"Сваки виновник увек ради нешто рачунајући да га неће ухватити, пре свега та сама контрола још жешћа треба да буде, то је по мени много делотворније него само повећање казнене политике", додаје Раде Кнежевић, адвокат.
Више од 61.500 возача искључено је током 2022. из саобраћаја због вожње под дејством алкохола, а због психоактивних супстанци више од 2.500 возача. Док је 190.000 оних који су кажњени због невезивања појаса.
"Никад већи број казни за прекршаје у саобраћају није написан. Оно што треба посебно да радимо јесте да уводимо аутоматске ситеме за детекцију саобраћајних прекршаја", каже Стаматовић.