ОПАСНО! Сувозач ово НИКАКО не сме да ради, јер озбиљно ПОВЕЋАВА РИЗИК од несреће
Ево и шта.
У току вожње, дешава се да сувозач заспи, али то може бити веома опасно по возача. Истраживачи верују да равномерно дисање спавача и њихова непомичност у одређеним ситуацијама делују врло умирујуће и опуштајуће на околину. Али приликом вожње тај ефекат може бити толико јак да се возач буквално “зарази”.
ОВО СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ево у којим државама је ОБАВЕЗНО возити са упаљеним светлима преко дана
САВРШЕН ПОЧЕТНИЧКИ АУТО: Нећете веровати да је оволико ЈЕФТИН (ВИДЕО)
УРАДИ САМ И УШТЕДИ НОВАЦ: Брзо и лако до БЛИСТАВИХ ФАРОВА
Дуге и монотоне етапе на аутопуту и вожња ноћу појачавају тај учинак. Према истраживању Немачког одбора за безбедност путничког саобраћаја (ДВР), један од четири возача је заспао за воланом, а затворите ли очи на само три секунде при брзини од 100 км/х, возићете “слепи” чак 80 метара. Нема потребе објашњавати колико је то опасно.
Реч је о микросну, који се као узрок несреће тешко се може доказати. Према проценама, свака четврта несрећа са смртним исходом је узрокована микросном. Модерни аутомобили одавно имају бројне сигурносне системе, попут детекције умора. Систем на основу понашања управљача препознаје пада ли концентрација возача и користи акустичне и визуалне сигнале како би га упозорио да направи паузу.
Ту су и системи упозорења при напуштању саобраћајне траке који вас упозорава ако прелазите саобраћајну траку вибрирањем на управљачу, седишту или звучним сигналима. Неки системи такође аутоматски воде возило натраг у траку. Али чак и пре него што систему помоћи морају да интервенишу, тело већ шаље сигнале умора. Учестало зевање, тешки капци, унутрашњи немир и пад концентрације јасни су сигнали да ћете ускоро заспати. Ако су и супутници уморни, возач треба то да зна, а стручњаци тада препоручују дужу паузу.