ОТКУД САД ОВО?! Мерцедес-Бенз на провери софтвера
Незгодно...
Како јавља Бломберг немачки надлежни органи су покренули истрагу над запосленима Даимлера због сумњи да су учествовали у наводним манипулацијама на уређајима за мерење емисије издувних гасова на дизелским моторима.
Немачко тужилаштво је покренуло истрагу, објавио је Блоомберг позивајући се на извор близак овом случају. Представник тужилаштва је потврдио информацију и рекао да се тренутно воде истражне радње над појединим запосленима у Даимлеру, а све како би се потврдила могућа превара и лажно рекламирање на појединим моделима.
Из Даимлера су потврдили да са тужилаштвом имају пуну сарадњу, али не желе да коментаришу детаље случаја док траје истрага. Нагласили су да је немачко министарство заједно с овлашћеним телима спровело емисијске тестове на њиховим аутомобилима и није утврдило неправилности.
Немачки Дие Зеит је објавио да је могуће да се на појединим Даимлеровим моделима манипулисало, а све како би се осигурао пролаз на емисијским тестовима. Исто је истражитељима изјавио и један извор запослен у Даимлер, јавља Аутомотиве News Еуропе.
ГОДИНЕ ПРОЛАЗЕ, СТРАСТИ НЕ ПРЕСТАЈУ: Министар Горан Кнежевић званично отворио 53. САЈАМ АУТОМОБИЛА
Међутим, ова мода истраживања "рупе на саксији" има свој континуитет.
Прошле године су највеће немачке компаније, VW, Опел, Ауди, Мерцедес и Porsche опозвале око 630.000 аутомобила у Немачкој, а након што је на захтев Немачке владе спроведена истрага на више од 50 модела са дизелским погоном. Истрага је утврдила неправилност у раду софтвера задуженог за контролу емисије штетних гасова.
Даимлер је био суочен са оптужбама у Америци, а највећи део је одбачен. У октобру 2016. Даимлерова фирма Детроит Диесел кажњена је са 18,5 милиона УСД због кршења Закона о чистом ваздуху (Цлеан Аир Ацт).
Иначе у Америци је на удару све европско, укључујући Фиат Chrysler концерн против којег су покренуте две тужбе, за моделе Јееп Cherokee.
Почетком месеца истрагу је покренула и Француска, и то због сумњи да се варало на дизелским моделима Фиата, Volkswagena, Renaulta и ПСА концерна.
Све у свему, ова еколошка фарса тек добија замах. А било би довољно само да утврде разлику у декларисаној и стварној потрошњи горива. Толики је и однос увећане емисије издувних гасова.