ОВО МНОГИ НЕ ЗНАЈУ, А ВЕОМА ЈЕ ВАЖНО: Морате бити ПОСЕБНО ОПРЕЗНИ кад видите овај знак на путу
Да ли знате шта представља овај саобраћајни знак?
Вероватно сте видели овај саобраћајни знак негде на путу, а и ако нисте, ни то није страно. Као што већ можете да приметите, на основу изгледа самог знака, ради се о знаку опасности на путу.
Црна тачка, и ако постоји од 1955. године, сврстана је у новије саобраћајне знакове. С обзиром на остале новије знакове упозорења на путу, неки саобраћајни експерти сматрају троугао са црном тачком беспотребним.
Да ли знате на шта упозорава овај саобраћајни знак?
Овај НОВИ САОБРАЋАЈНИ ЗНАК све је чешћи на европским путевима! Шта он представља?
ЗБУЊУЈЕ СВЕ ВОЗАЧЕ У СРБИЈИ! Да ли знате шта представља ОВАЈ саобраћајни знак?
На шта упозорава "црна тачка"?
Она представља место високог ризика за возаче и најчешће је то једна краћа деоница пута, дужине од пар стотина метара, где се учестало дешавају опасне ситуације или саобраћајне незгоде сличних карактеристика у периоду од више година узастопно, често са фаталним исходом.
Подела опасних деоница
По истраживањима које је извршено у „Путевима Србије”, установљено је да код нас постоје чак 262 "црне тачке", тј. места која се тако дефинишу саобраћајним анализама. Оне се по степену ризика деле у три групе. У првој, тзв. приоритетној групи су 79 места (30 процената), у другој групи је 106 места или 40 процената, док у трећу групу спада 77 места, што је опет око 30 процената од укупног броја. Подела између ових група је заснована највише на основу учесталости несрећа и фаталних исхода. Анализе су засноване на периоду од неколико узастопних година, да би се створила прецизнија слика приликом поделе на наведене групе.
Најопасније деонице на путевима
Црне тачке Србије су највише распоређене дуж Ибарске Магистрале (која је цела практично једна велика црна тачка), нарочито код Мељака због пешака на путу, раскрснице са магистралним путем М-4 код Ћелија, раскрснице на путевима код Љига и Латковића, код села Мајдан испод Рудника и обилазнице код Чачка. Црне тачке су присутне и на Смедеревском путу и на деоницама Зрењанинског пута у близини петље Бачка Топола ка Суботици, петља Змајево-Нови Сад и Темерин код Фекетића. На правцу ка Прешеву критичан је потез од Ниша до Појата, где је потребно прилагодити брзину. Опасност од одрона и клизишта постоји у Сићевачкој клисури и деоници од Врања ка Бујановцу и од Бујановца ка Прешеву. Приликом последње санације путева у Србији, у претходних пар година, детектоване су 54 црне тачке које ће бити отклоњене, а по анализама у последњих годину дана, саобраћајне несреће су се десиле на укупно 344 места.
У зимском периоду се јављају додатне критичне деонице – у Београду око Моста Газела, код Бубањ Потока и код Бегаљичког Брда, успони код Рушња и Рудника, превоји на Златибору, Тресибаби (пут Књажевац-Ниш), Светињи (пут Топола-Крагујевац), на Фрушкој Гори (Иришки Венац), шира подручја Црне Траве и Сјенице, превој Јарам на путу Брзеће-Копаоник, на обилазницама око Београда (због појачане густине саобраћаја).
Како сачувати живот?
Прво избећи тзв. пет фактора ризика – не возити у алкохолисаном стању, прилагодити брзину адекватно стању пута и густини саобраћаја, мотоциклистима су кациге обавезне, обавезно везивање појасева и изнад свега водити рачуна о коришћењу безбедносне опреме за децу која зависе од нас.
Такође, морамо имати у виду да се степен ризика вишеструко повећава током сезоне одмора, па тада треба отворити четворе очи. Сваке године током летњег периода број саобраћајних несрећа са смртним исходом на српским друмовима се рапидно повећава, резултати су многих истраживања. Подразумева се да треба повести додатни опрез о техничком стању возила, поготово о систему сигнализације и кочионом систему, па немојте да Вас мрзи да скокнете до свог сервисера да још једном све проверите.
Као и увек, треба послушати савете доктора, који препоручују следеће – пре поласка на пут се обавезно одморите; ако сте у могућности крените у раним јутарњим часовима, јер су тада температуре ниже, а самим тиме је и концентрација возача већа; по сваку цену избегавајте алкохол или лекове са седативним дејством; немојте јести непосредно пред пут, јер и варење утиче на концентрацију; више пута се одмарајте у току путовања; обавезно уносите довољно воде да бисте спречили дехидратацију организма; а у паузама поједите или попијте нешто слатко.
За крај, треба напоменути да би како возачима, тако и свим путницима, значајно повећало безбедност када би надлежни органи објавили тачне локације тих критичних деоница са координатама, тако да се оне могу унети у ГПС систем, односно путне навигације као ПОИ (Поинт оф Интерест). На овај начин би путници били упозорени да се приближавају опасном месту те би додатни опрез свакако био присутан.
Надамо се да ће вам овај текст помоћи приликом будућих путовања.