Планирате путовање за продужени викенд? Не седајте за волан док не прочитате овај текст!
Без зимских гума, ланаца и остале зимске опреме нипошто не крећите на пут, али пре поласка свакако прочитајте и остале савете за безбедну зимску вожњу...
Зимско време, као уосталом и свако друго, има своја правила када вожња у питању. А како нас, од овог викенда па до краја месеца, очекује ледени период, није лоше подсетити се на њих.
Предузеће "Путеви Србије" апеловало је на учеснике у саобраћају да у наредним данима буду посебно буду опрезни, поштују ограничења брзине и прилагоде брзину кретања условима на путу, будући да је због влажних коловоза и ниских температура, очекивано стварање поледице и леда. Зато се, пре свега, возачима саветује да да без зимске опреме и ланаца не крећу на пут.
Осим тих, основних, упутстава, сви они који возе зими требало би да приџавају одрђених правила која ће им зимску вожњу учитини безбеднијом и удобнијом.
Чишћење снега
Уколико је снег нападао на ваш аутомобиле прво га треба потпуно очистити. Уколико снег остане на возилу његове ивице постају мање видљиве, што може да довде до лоше процена растојања вашег возила у односу на остале учеснике у саобраћају.
Брисачи
Проверите у каквом стању су брисачи вашег аута. Уколико су залеђени, обавезно их одледите пре поласка.
Фарови
Очистите снег са фарова и задњих светала, па проверите сва светла. Њихова исправност много је важнија зими, будући да је видљивост генерално мања.
Загревање мотора
Упркос устаљеном мишљењу, зими није препоручљиво стајати на паркингу са упаљеним мотором и чекати да се он угреје. (Више од томе можете ПРОЧИТАТИ ОВДЕ.) Зато упалите мотор и полако крените. Важно је да не претерујете са гасом, већ да возите полако док мотор не достигне радну темепературу.
Волан
Током зимске вожње треба избегавати нагле покрете волана, јер то по клизавом коловозу може веома опасно. Зато све маневре треба обављати пажљиво.
Број обратаја
Код вожње по клизавом превелики број обртаја мотора изазива супротан ефекат и доводи до проклизавања погонских точкова. Зато за убрзавање треба користити највише трећину гаса, у сваком степену преноса. Мењач у виши степен преноса треба пребацити што пре.
Проклизавање
Ако ауто почне да проклизава по коловозу, неопходно је волан окренути у исту страну (ако задњи крај почне да се заноси у десно, волан треба окренути у десну страну, и обрнуто), како би се спречило губљење конторле над возилом.
Кочнице
Ако, ипак, дође до проклизавања или заношења аутомобила, нипошто не треба користити кочнице! Тада, управљач и предње точкове треба окренути у супротном смеру од кривине, како би се точкови поравнали и што пре почели поново да се окрећу.
Зими треба потпуно избегавати употребу кочница приликом скретања. Уместо тога, треба полако смањивати брзину, скренути, па потом постепено поново убрзавати.
Кочење "мотором"
Употребу кочница треба избегавати и приликом заустављања. Треба користити ефекат кочења мотором, односно прво "мотором" смањити брзину, затим пажљиво и без наглих покрета, кочницом зауставити возило.