НУЖНА ПРОМЕНА: Прави се ПОСЕБНА КОНСТРУКЦИЈА гума за електричне аутомобиле
Има чак четири разлога.
Године које су протекле, а и оне које тек долазе, доносе огромне разлике у схватању мобилности и начину на који се подразумеване потребе становништва на ову тему испољавају и задовољавају од стране конструктора. Исто важи и за аутомобилске гуме, па тако ново доба и електрични аутомобили подразумевају и нужност уградње специфичних пнеуматика.
СВЕ БЛИЖЕ СРБИЈИ: Још једна држава планира да ОДУЗИМА ВОЗИЛА тешким саобраћајним прекршиоцима
МОЖЕ СКУПО ДА ВАС КОШТА! Опасна ГРЕШКА коју можете да направите приликом ДОЛИВАЊА РАСХЛАДНЕ ТЕЧНОСТИ
МАТЕМАТИЧАРИ ИСКАЛКУЛИСАЛИ: Осмислили јединствени уређај за навигацију за камионџије
Јасно, за потребе уградње у електрична возила је било потребно осмислити гуме које би биле израђене уз помоћ фундаментално различите технологије, а Аутоцар из Енглеске је писао о томе како су овој теми приступили чувени "каучук брендови" Цонтинентал, Ханкоок и Michelin.
Многи возачи најчешће бирају најјефтинија решења, иако је свима јасно да и овде важи пословица "колико пара – толико и музике", па скупље гуме нуде боље карактеристике на пољу тракције, возне динамике, дужине кочног пута, комфора, енергетске ефикасности, брзине хабања… И док се такви избори и могу подвести под слободно опредељење купца, дотле би избор неадекватног пнеуматика за ЕВ могао бити веома скупа грешка. Процес конструкције гуме за електрично возило је драстично различит од оног када се креирају пнеуматици за конвенционални аутомобил, а разлога је, како се и у наслову каже, укупно четири.
Најпре, електирчни четвороточкаши су значајно тежи, па се овде као пример могу навести базични Volkswagen ИД 3 и еквивалентни Volkswagen Голф. Модел из сегмента БЕВ је тежи безмало за целих 30%.
Затим, обртни момент код електромобила уме да буде бруталан, чак и код уводних модификација. Такође, он је константно на највишем нивоу. Све то није особина већине конвенционалних четвороточкаша, па се уградња гума намењених "обичним" аутомобилима, може испоставити и као та која је довела до изразито скраћеног века употребе (на ЕВ).
Следећи фактор који је нужно узети у обзир јесте бука. Пошто је погонски склоп електричног аутомобила практично бешуман, у први план долази галама генерисана котрљањем гума и бука од ваздушних струјања. Очито је потребно порадити на "утишавању" гума за ЕВ.
Напослетку, битну разлику чине и енергетска ефикасност и отпор котрљању. Док тај отпор игра улогу и код класичних аутомобила који носе моторе с унутрашњим сагоревањем горива, код електричних возила је параметар од есенцијалног значаја. Рецимо да промене у отпору котрљања од само 10% утичу на аутономију батеријског возила за више од 300 километара у односу на оно које покреће мотор СУС.
Произвођачи гума су се изборили са додатном тежином повећањем носивости каркасе, а посебно појачавањем бочне конструкције и употребом чвршћих гумених материјала. Да би се смањила потрошња енергента за покретање возила употребљен је и нови састојак, а све то води и ка 15% нижој потрошњи.
Дизајн газећег слоја, начин на који је распоређен на површини пута, дизајн унутрашњих појасева, па чак и перла која хвата обруч точкова, утичу на отпор котрљања, што је нешто о чему би инжењери требало да размишљају када развијају гуме за теже електричне аутомобиле који поред масе, долазе и с импозантним обртним моментом.
Код појединих премијум произвођача пнеуматика ширина блока газећег слоја се већ насумично мења како би се бука свела на минимум, а њихов дизајн је сада под још већом контролом. Слојеви пене на унутрашњој страни газећег слоја такође помажу да упија буку од вибрација. Различити брендови долазе и с другачијим иновативним идејама како би вожњу батеријског аутомобила учинили јефтинијим и бољим искуством.