Предности и мане: Да ли се исплати КУПОВИНА половног ДИЗЕЛАША?
Ако неко жели да вози такав ауто 8-10 година, треба се придржавати посебних правила.
Кошта мало, захтева добар сервис, а трошкови поправке су често скупи. Пре куповине аутомобила са дизел мотором, добро је знати предности и мане таквог мотора.
Еколози, градски званичници и неке државе све више сумњичаво гледају на дизел аутомобиле. Камиони, комбији и већина аутобуса су возила на дизел моторе. Користе их и грађевинске и друмске машине и дизел локомотиве. Када струја нестане, “кога сте отишли зовите” – ситуацију спашавају дизел агрегати.
Дизел мотори су познати по својој економичности. У прошлости, када није коришћено директно убризгавање горива, ценила се и њихова издржљивост. Били су гласни, прилично слаби и емитовали су много издувних гасова.
Коме се исплати куповина дизелаша?
Мала потрошња горива подстиче куповину дизел аутомобила. Међутим, треба имати на уму неколико ствари:
• Дизел добро функционише у великим и тешким аутомобилима, као што су лимузине, теренци и пикапи (практично је једини избор у Европи у овом сегменту), као и теренска возила. Омогућава значајне уштеде у потрошњи горива у поређењу са бензинским моторима.
• Дизел је дизајниран за дужа путовања, није погодан за градску употребу, јер се скупи делови као што су филтер за честице дизела (зачепљење) и дводелни (плутајући) замајац са квачилом брзо троше.
• Куповина дизел аутомобила је исплатива за некога ко много вози. Током година, чак и након што се узму у обзир трошкови замене хардвера, таква куповина може да се исплати.
Које проблеме можете очекивати?
Дизел аутомобил је скупљи од бензина.
• Дизел аутомобилима је забрањен улазак у центре у неким европским градовима.
• Дизел мотору је потребан одговарајући сервис.
• Савремени мотори захтевају употребу додатних радних течности које се не налазе у аутомобилима са бензинским моторима: АдБлуе течност (користи се у дизел моторима који испуњавају Еуро 6 стандард за емисију издувних гасова) и каталитичка течност (смањује температуру самозапаљења чађи у филтерима честица), је користи се у аутомобилима са ФАП филтерима за честице (тзв. мокри).
• Да бисте спречили кварове, вреди користити посебне хемијске адитиве за дизел гориво, дизајниране за чишћење система убризгавања. Такође можете користити радионичке методе чишћења система за убризгавање након повезивања мотора са посебном пумпом.
• Посматрајте понашање возила и контролне табле. Сагоревање дизел филтера честица које покреће компјутер за управљање мотором не сме да се прекида. Прекид обично резултира кваром скупог филтера за честице дизела.
• Савремени дизелаши су осетљиви на мраз, што изазива проблеме са паљењем мотора. Такође може изазвати кристализацију АдБлуе течности (до минус 11 степени Ц), што ће оштетити веома скупу пластичну пумпу. Због тога је препоручљиво држати аутомобил у гаражи.
Ако неко купи аутомобил на лизинг, нпр. у формули лизинга са комплетном услугом (где су трошкови поправке и сервиса укључени у цену месечне рате), можете безбрижно купити аутомобил на дизел. Ако неко купи аутомобил на лизинг до 5 година (тј. у гарантном року који даје произвођач аутомобила), такође нема разлога за бригу. Међутим, треба имати на уму да, на пример, гориво лошег квалитета може довести до тога да произвођач не прихвата гаранцију. Слична ситуација може се десити када власник аутомобила изазове блокаду турбине, на пример због неодржавања одговарајућег нивоа моторног уља.
Ако неко жели да вози такав ауто 8-10 година, треба се придржавати посебних правила. Захваљујући њима, можете продужити век додатне опреме што је више могуће и смањити трошкове вожње аутомобила.
Избегавајте непрекидну градску вожњу. Ова врста операције узрокује брзо зачепљење филтера за честице дизела. Најмање једном недељно аутомобил би требало да пређе неколико десетина километара већом брзином. Могу се користити специјални адитиви за дизел гориво који снижавају температуру самозапаљења чађи за око 100 степени Ц (осим код аутомобила са ФАП филтерима, где ту улогу игра каталитичка течност). Постоје и посебне хемикалије (нпр. које се убризгавају директно у ДПФ филтер) које имају за циљ чишћење наслага чађи.
• Вожња по граду, повезана са честим стартовањима, уништава дводелни (плутајући) замајац.
Дизел аутомобил “воли” да вози глатко, без наглих убрзања. Спортска, агресивна вожња уништава турбопуњач и дводелни (плутајући) замајац
• Користите специјална моторна уља, намењена аутомобилима са филтерима за честице.
• Немојте возити брже док се мотор не загреје и моторно уље не подмаже довољно турбину. Након заустављања, сачекајте најмање 30 секунди да заштитите турбопуњач од оштећења пре него што угасите мотор.
• Замените филтере што је чешће могуће, укључујући филтер горива, како бисте заштитили систем за убризгавање од контаминације.
• Држите више горива у резервоару да бисте избегли влагу и рђу која касније може оштетити компоненте система за убризгавање.
• Треба користити хемикалије намењене за чишћење система за убризгавање.
• Можда ће бити потребни додатни сервиси, као што је хемијско чишћење ЕГР вентила и хемијско чишћење усисног система од остатака који смањују довод ваздуха.
• На грешке се мора реаговати веома брзо. Неуспех једне компоненте убрзава неуспех других.
• Делови су веома скупи