ПРИПАЗИТЕ СЕ! Ово је најчешћа превара код продаје половњака којој уопште не треба веровати
Тврдњу продавца о километражи половњака често треба узети са великим подозрењем или је чак потпуно игнорисати и усредсредити се на проверу стварног стања возила уз помоћ стручњака.
Многи међу онима који планирају куповину половњака сањају о аутомобилу са најмањом могућом километражом. Непоштени трговци, нажалост, прилагођавају цифре бројача километара "жељама" купаца...
Километража половних аутомобила изазива пуно емоција, зато се потенцијални купци ужасавају аутомобила који су прешли преко 200 - 250.000 километара. Међутим, пракса показује да је аутомобил који је прешао много већи број километара, и који је за то време био уредно сервисиран, много бољи избор од некога без документације и са враћеном километражом, у коме је тешко проценити када треба променити зупчасти каиш, или уље у мотору или мењачу.
Истраживањем је утврђено да највећу годишњу километражу остварују најмлађи аутомобили - они до 5 година старости. То не треба да изненади, будући да људи који често путују на велике удаљености радије бирају нови аутомобил како би умањили ризик од кварова и имали гаранцију.
У старосном раздобљу од 5 до 10 година просечна километража опада, што је такође разумљиво, наводе Automobili.ba. Обично је разлог то што службени аутомобили касније иду приватним возачима који их користе мање интензивно од продајних представника или добављача.
Због свега тога, при куповини половног аутомобила, тврдњу продавца о његовој километражи (поготово ако то није дугогодишњи власник, већ трговац), треба узети са великим подозрењем или је чак потпуно игнорисати, и усредсредити се на проверу стварног стања возила и његове документације. Они је се плаше да неће моћи да се носе са тиме или просто немају времена, требало би потраже помоћ стручњака - служби које анализирају прошлост возила на основу ВИН броја или дијагностичара који ће, по одређеној цени, детаљно проверити аутомобил - кочнице, амортизере, корозију...