ОЗБИЉАН ПРОЈЕКАТ
БАНАТ ДОБИЈА СВОЈ ПРВИ АУТО-ПУТ: Имаће 4 велика моста, спајаће 4 града, а гради се и 20 надвожњака и 7 подвожњака
Банат ће, први пут у историји добити ауто-пут. Саобраћајница дуга 105 километара спојиће Београд, Панчево, Нови Сад и Зрењанин. На траси ауто-пута планирана је изградња четири велика моста – два моста преко Тамиша, мост преко Бегеја и мост преко Тисе – и четири моста преко канала и пролаза за пут, као и преко укрштања са пругом. Биће изграђено и 20 надвожњака, седам подвожњака и 47 пропуста.
Велико градилиште у Јабучком Риту. У току су припремни радови за изградњу ауто-пута Београд - Нови Сад - Зрењанин. Извођач је кинеска компанија "Шандонг хај спид груп" (Схандонг Хи-Спеед Гроуп), а Лу Јунфенг је један од главних инжењера, који је већ радио на многим пројектима у Србији.
- Овде сам скоро осам година, од првог пројекта. Већ сам се навикао на живот и рад овде. Радим са колегама и пријатељима из Србије, радимо и уживамо заједно, лепо ми је - каже Лу Јунфенг.
На терену је више од десет грађевинских машина. Познато је да у овом подручју има подземних вода, а тренутно се издваја песак, који ће се, када се осуши, користити за насипање пута.
- Пошто је овде равница, овај део неће бити тешко урадити, само ће бити потребно више времена за транспорт јер ће у вожњи бити превезено много тура песка - наводи Лу Јунфенг.
Први ауто-пут на територији Баната
Ово ће бити први ауто-пут на територији Баната, а саобраћајница дуга 105 километара спојиће Београд, Панчево, Нови Сад и Зрењанин, али и општину Опово.
- С обзиром на то да је комерцијални уговор потписан са инвеститором, Коридорима Србије, стекли су се услови да се крене са израдом припремних радова, па и пројектне документације. План извођача је да сходно напретку експропријације и омогућавању извођачу улазак на посед у неким деоницама да се фазно и одрађује пројектна документација и да се изводе радови - наводи технички руководилац испред Шандонга Предраг Милановић.
Ауто-пут ће значајно скратити путовање
У оквиру ауто-пута планирана су четири велика моста, преко Тамиша, Тисе и Бегеја, још неколико њих преко пруга и канала, као и многобројни надвожњаци и подвожњаци. Путовање ће бити знатно скраћено, што ће много значити и путницима и привредницима.
- Логистички проблеми представљају велики изазов за произвођаче, како у доношењу робе, а и у одвозу готових производа, тако да ја мислим да је то велика ствар за наш регион и за град и да ће ауто-пут изменити ситуацију јер су сада већ оптерећени путеви и саобраћајнице - каже Боривоје Умићевић, привредник из Зрењанина.
Нова развојна шанса
Градоначелник Зрењанина Симо Салапура наводи да је ауто-пут развојна шанса у сваком смислу.
- Ауто-пут који нас повезује са два највећа града, са два коридора је развојна шанса у сваком смислу, и у демографском и у смислу привлачења инвеститора што ће довести локално до економског развоја - додаје Салапура.
Терен раван, али много је река и канала
Пројекат јесте захтеван јер је саобраћајница дуга, и испресецана каналима и рекама, каже инжењер Лу Јунфенг. Међутим, не очекује да ће бити проблема, јер је терен целом дужином раван.
- За неких месец дана, зависи од одобрења за грађевинску дозволу, почиње на траси да се испитује хумус, испитује се земљиште, а песак који се осуши почеће да се уграђује у трасу. Наша лабораторија је већ узела да испитују узорке тла за насип. Резултат је позитиван и може да се угради. Мостови ће бити захтевни јер их много има. За њих је у припреми пројектна документација и чим буде спремна послаћемо механизацију и екипе да их граде - каже Лу Јунфенг.
Кинеска компанија планира да у једном тренутку градилиште буде отворено и у близини Зрењанина, тј. да се радови истовремено изводе из оба правца.
У плану је да се ауто-пут у Београду споји са обилазницом код Овче, а прво ће бити изграђена деоница од петље Овча до петље Глогоњ Јабука.