РАДИО ЈЕ ОД СЕДАМ УЈУТРУ ДО ДЕСЕТ УВЕЧЕ, а ноћу је РАДИЛО ОВО СВЕТЛО - Ево где је налазио ПРВИ СЕМАФОР У СРБИЈИ
Први аутоматски светлосни сигнали за управљање саобраћајем у престоници
Творац једног од првих, модерних семафора био је полицајац из Солт Лејк Ситија, Лестер Вајер.
Његов изум усавршио је Џејмс Хоџ из Кливленда, а новитет у раду је била промењивост брзине којом се мењају сигнали на семафору, како би олакшали рад полицијским и ватрогасним службама, пише ЛивеСциенце.
СИГУРНА ВОЖЊА: Ако вам се упали ОВА ЛАМПИЦА са пратећим звуком, потребно је да урадите САМО ЈЕДНО (ФОТО)
ПРОДАЈУ СЕ СЛУЖБЕНИ АУТОМОБИЛИ ЗА САМО 600 ЕВРА? У понуди су и веома озбиљне марке, али у овоме је цака
ОБЈАВЉЕНЕ НОВЕ ЦЕНЕ ГОРИВА: Један нафтни дериват појефтинио за два динара!
Вилијам Потс, полицајац из Детроида, 1920. патентирао је неколико семафора, међу којима и први семафор са три боје, убацујући по први пут и жуту, као боју упозорења.
Први семафор стигао је у Европу 1924. године и постављен је у Берлину, док је Србија, прецизније Београд, на прву овакву направу чекала још 15 година. На раскрсници улица Краља Александра, Краља Фердинанда (данашња Улица Кнеза Милоша) и Таковске, 4. децембра 1939. постављен је први семафор у престоници. Регулисао је саобраћај од 7 ујутру до 10 увеће, а од 10 до 11 било је укључено само жуто светло. У Политици је дан после постављања овог семафора изашао следећи чланак:
Први аутоматски светлосни сигнали за управљање саобраћајем у престоници
"Ових дана у Београду ће се увести једна новина која је у модерним и великим градовима на западу одавно у примени. На свима угловима београдских улица, где је саобраћај врло жив, поставиће се специјални апарати са светлосним сигналима, који ће управљачима свих возила давати потребне знаке за несметано развијање и функционисање саобраћаја у престоници.
Први стубови са техничким постројењима постављени су већ јуче на углу улица Краља Александра и Таковске, код нове зграде Поштанске шредионице, где је саобраћај брло жив и погодан за експерименте ове врсте.
На поменутом углу постављена су четири стуба, сваки на једном углу, са направама на врху, из којих ће се специјалним светлосним знацима, видљивим у свако доба, показивати у једном или другом смеру, да ли је прелаз слободан или забрањен. Само функционисање ових апарата биће аутоматско, тако да ће увођењем ове новине и сам саобраћај бити аутоматизован. Наиме, у извесним размацима даваће се слободан пролаз у једном правцу, а после протеклог интервала у другом.
Нове инсталације на углу код Поштанске штедионице запазили су у току јучерашњег дана многи пролазници. Многи који нису видели пре ове направе дуго су их загледали, обилазили са свих страна и распитивали се чему те направе треба да служе. Другим речима нови стубови са саобраћајним сигналима били су предмет инетересовања многих и многих пролазника улицом Краља Александра и Таковске.
Апаратима који ће бацати наизменично, у једном или у другом правцу, светлосне знакове, управљаће се са једног места, из Саобраћајне полиције. Тако ће са београдских раскрсница бити уклоњени и многи саобраћајци, јер ће њихов посао обављати аутоматски апарати. Саобраћајци ће и код нас, као и у другим земљама, служити убудуће као неки контролори саобраћаја и арбитри приликом евентуалних неспоразума и сукоба."