Уместо да се СМАЊУЈЕ, разлика између стварне ПОТРОШЊЕ ГОРИВА и званичних података, све је већа
Чак ни WLTP више нема смисла.
Званични подаци о потрошњи возила произвођача аутомобила и стварна поторшња горива на путевима се све више разликују. Ово је закључак истраживачке организације Међународног савета за чист транспорт (ICCT) у студији објављеној у среду.
![autoput](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/12/21/profimedia-0001242098.jpg?itok=zBSdcNbU)
ЗА ДЛАКУ ИЗБЈЕГАО ТРАГЕДИЈУ, УПРКОС КОЧЕЊУ: Ево зашто не смете да возите без зимскиг гума (ВИДЕО)
![automobili](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/03/23/profimedia-0159629673.jpg?itok=kMz731l8)
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Главне саобраћајнице у Србији проходне и без снега, опрез због поледице
![automobili](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/12/28/profimedia-0831970043.jpg?itok=bJmEeso2)
БУДИТЕ ЈАКО ПАЖЉИВИ: Ово су најчешће грешке возача приликом вожње у зимским условима
Тако су 2022. године аутомобили са моторима са унутрашњим сагоревањем регистрованим у Немачкој трошили 14 одсто више бензина или дизела по пређеном километру у реалним условима него што је наведено у фабричким подацима (WLTP мерења) и, сходно томе, емитовали 14 одсто више ЦО2 штетног по климу, пише Ревијахак.
Још 2018. године разлика између званичне и реалне потрошње била је знатно мања и износила је 8 одсто. Са WLTP мерењима, информација о потрошњи аутомобила требало је да буде реалнија, али то се очигледно није догодило.
Захтеви Европске уније произвођачима да смање емисију ЦО2 очигледно не дају никакве резултате. Поред званичних података о потрошњи које је прикупила Европска агенција за животну средину, анализа је заснована на евиденцији о потрошњи горива коју бележе возачи у свакодневној вожњи преко портала спритмонитор.де.
Пристигли су подаци о више од 160.000 возила. Марке са посебно високим вредностима су Опел, Hyundai, Форд и Сеат.
За Мерцедес-Бенз, VW, BMW и Ауди стварна потрошња је била ближа наведеној.
У старом НЕДЦ циклусу тестирања, тренд је био обрнут: Ауди је трошио много више од званичних података, док су Опел и Hyundai имали најмању разлику.
Европска комисија је сада успоставила сопствени метод за спречавање превара: од 2021. произвођачи морају да уграде мерне уређаје у нове аутомобиле, који аутоматски обавештавају овлашћене државне органе о стварној потрошњи.
Међутим, подаци из овог мониторинга возила нису јавно доступни и могу се смислено анализирати тек након неколико година. Први привремени статус, који је ЕУ објавила у марту 2023. године, открио је још већу разлику између званичних и стварних података ICCT-a од 22 одсто, пише Дер Спиегел.