Renault до 2031. планира седам електричних модела
Из Renaulta уједно кажу да ће њихови будући електрични модели бити распоређени у А, Б и Ц сегментима.
Откривши планове на тему транзиције на палету електричних аутомобила, француски произвођач Renault ће лансирати седам нових електричних модела до 2031. године. Сви ће се производити у новом одељењу Ампере, а велика очекивања Renault има од електрификованих верзија легендарне Четворке и Петице, и на крају повољног Twinga ЕВ – најављеног за 2026.
НЕ ЗНА СЕ КОЈИ ЈЕ БОЉИ: Ово су финалисти у избору за Северноамерички аутомобил 2024. године
НЕВЕРОВАТНО: VW повлачи десетине хиљада возила – заштита од Сунца им превише запаљива
Пре неколико недеља, Renault је званично најавио оснивање новог европског одељења Ампере, који ће производити будуће електричне моделе француске марке. Сада је овај произвођач са седиштем у Boulogne-Billancourt-u открио нове планове за електрификацију свог асортимана. Наиме, нови план се састоји од лансирања седам електричних модела до 2031. Од тога ће два модела бити нове генерације. Све нове моделе производиће нова дивизија - Ампере, а биће базирани на две наменске платформе, дизајниране од темеља. То су АмпР Small (ЦМФ-БЕВ) и АмпР Медиум (ЦМФ-ЕВ) архитектуре.
Из Renaulta уједно кажу да ће њихови будући електрични модели бити распоређени у А, Б и Ц сегментима. Французи очекују да ће субкомпактни, али и компактни сегмент представљати 75% тржишта електричних возила до 2030. године. Први електрични модел у овој новој гами већ је лансиран 2022. То је Renault Мегане E-Tech. Након њега, биће лансиран нови Сцениц E-Tech, који ће дебитовати на тржишту 2024. Такође, након ова два модела, у 2024. стиже нови електрични Renault 5 ЕВ, затим Renault 4 ЕВ од 2025. и Renault Twingo ЕВ у 2026. години. Додатна два нова електрична модела ће бити лансирана 2027. и 2028. као замене за Мегане E-Tech и Сцениц E-Tech.
Поред нових Renault модела, Ампере ће производити два електрична модела за Алпине, затим нову генерацију Nissan Мицре, као и електрични СУВ за Mitsubishi. Овде је важно напоменути да ће Ампере такође подржати Дацијине планове електрификације уз помоћ нових софтверских система, пише Klix.ba.
Већина поменутих модела производиће се у Француској, у фабрикама у Доуаију и Маубеугеу. Кућишта батерија и пратеће компоненте производиће се у Руизу, док ће се електрични погони склапати у Цлеону. Renault наводи да ће се у тим фабрикама производни капацитет повећати са 400.000 на 620.000 возила годишње до 2028. године. Тако Renault жели да прода 300.000 електричних аутомобила до 2025. године и милион таквих аутомобила до 2031. године.
Уз дивизију Ампере, Renault планира да смањи трошкове производње за 40% до 2028. Трошкови производње батерија ће бити 50% нижи, док ће трошкови електромотора пасти за 25%. Цена платформи ће такође бити редукована. Трошкови производње каросерија биће мањи за 15%, а логистички трошкови за чак 50 посто. На овај начин Renault жели да постигне паритет између електричних модела и оних с класичним моторима до краја 2028. године.
Предвиђа се да ће се пројектовани приход повећати са 2,8 милијарди евра у 2023. на 10 милијарди евра у 2025. и даље премашити 25 милијарди евра до 2031. У погледу оперативне марже, циљ је да се постигне рентабилност у 2025. години и да константно расте и премаши 10% прихода од 2030.