СА ТЕЛЕФОНА, НА АУТОМОБИЛЕ: Xiaomi добио одобрење за производњу електричних возила
Обећао улагање од 10 милијарди долара.
Компанија Xiaomi добио је одобрење кинеског државног планера за производњу електричних возила (ЕВ), изјавиле су две особе блиске том питању, што је велики корак ка циљу компаније која се примарно бави производњом паметних телефона да производи аутомобиле до почетка следеће године.
СВАКИ ВОЗАЧ У СРБИЈИ МОРА ДА ЗНА: Начелник Управе саобраћајне полиције о камерама за униформе
НОВИ ДИЗАЈН И ФУНКЦИОНАЛНОСТ: Ускоро обновљени Ауди Q8
НЕВЕРОВАТНО: Теслин аутопилот завршио у води, СЛЕДЕ ТУЖБЕ (ВИДЕО)
Национална комисија за развој и реформу (НДРЦ), која регулише нова улагања и производне капацитете у кинеској аутомобилској индустрији, дала је одобрење за производњу електричних возила компанији Xiaomi са седиштем у Пекингу раније овог месеца. Xiaomijev подухват тек је четврти од краја 2017. који је добио одобрење НДРЦ-а, преноси Н1 Сарајево.
Док НДРЦ-ово одобрење приближава Xiaomi масовној производњи електричних возила више од две године након што је први пут компанија објавила своје планове, подухвату је још потребно одобрење Министарства индустрије и информација (МИИТ), које процјењује нове произвођаче аутомобила и моделе у погледу техничких и безбедносних услова.
И то би ушло у кинески сектор производње аутомобила у време када се највеће светско тржиште аутомобила бори са низом проблема, укључујући преоптерећеност капацитета и успоравање потражње који су подстакли рат цена и погодили марже добављача.
Xiaomi је обећао улагање од 10 милијарди долара током једне деценије у аутомобилски бизнис и поставио за циљ масовну производњу својих првих аутомобила у првој половини 2024. Али, било је сумње да ли би рок могао бити испуњен јер је НДРЦ био опрезан у одобравању нових Планова производње електричних возила компанијама због забринутости око превеликих капацитета и успоравања потражње у сектору.
План компаније Тесла Инц (ТСЛА.О) да прошири своју фабрику у Шангају још није добио одобрење за наставак, јавио је Ројтерс у јуну. А извори из индустрије су раније рекли тој агенцији да амерички произвођач луксузних електричних возила Луцид Гроуп (ЛЦИД.О) жели да производи аутомобиле у Кини, али су му рекли да је та могућност мала.
Ројтерс није одмах могао да утврди зашто је НДРЦ одобрио Xiaomi. Влада је означила компанију произвођача електричних возила као важан пројекат индустријске модернизације.
Xiaomi, који поседује трећи највећи светски бренд паметних телефона по испорукама, није одмах одговорио на захтев за коментар. НДРЦ и МИИТ такође нису одмах одговорили на захтеве за коментар. Извори су одбили да буду именовани.
Док је чекао одобрења, Xiaomi је наставио са тим подухватом, довршавајући изградњу фабричких објеката способних за производњу 200.000 електричних возила годишње у Пекингу, наводи се у извештају државног листа Пекинг дејли у јулу.
Xiaomi планира да произведе око 100.000 електричних возила следеће године, рекао је један од извора. Такође је убрзао запошљавање радника за своју фабрику електричних возила од прошле седмице, јер припрема повећање производње у децембру, рекла су за Ројтерс два радника Xiaomija, који нису желели да буду именовани због осетљивости тог питања.