САВЕТ СТРУЧЊАКА: Притисак ваздуха у пнематицима је важнији него што замишљате
Ово је битно.
Чизма главу чува, а шубара је краси! Ова изрека у аутомобилској тематици носи још прикладнију поуку од оне у свакодневном животу.
Притисак крви у организму и притисак ваздуха у пнеуматицима треба мерити најмање једном месечно.
Што се аутомбила тиче за правилну дијагнозу није потребан лекар већ само фабричка препорука о препоручљивом вредностима притиска.
Вредности притиска можемо наћи у књижици "Упутство за употребу" или у виду посебне налепнице. У зависности од произвођача она може бити постављена у оквир возачких врата, код чепа за горуво, на врстима касете,...
По правилу ту ће бити изражена вредност притиска за предње и за задње пнеуматике у режимима мале или веће оптерећености возила.
Све више људи користи ОВЕ ГУМЕ - уместо ЗИМСКИХ!
Шта је највежније знати о слабо надуваним пнеуматицима?
Вожња недовољно надуваних пнеуматика смањује њихов век трајања и доводи до оштећења како гуменог слоја тако и саме фелне.
Пнеуматици који су надувани на 0,5 бара или мање су опасни по живот јер имају слабију тракцију и не држе задати правац.
У случају више воде на коловозу, слабо напумпан пнеуматик лакше подлеже аквапланингу.
Недовољмо надувани пнеуматици повећавају зауставни пут возила и лошије коче.
И на крају не мање битно, слабо надуване гуме на возилу повећавају потрошњу горива и до 30%.
Дакле, нема ту пуно мудрости!