СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Чему служе тачкице на шофершајбни?
Имају дуплу намену.
На рубовима стакла у аутомобилима и аутобусима често можемо видети црну линију и изнад ње црне тачкице. Негде од 1950-их на овамо произвођачи аутомобила почели су користити лепак како би прозор био стабилан и то је било боље решење од металне подлоге. Лепак је био сигурнији, али ипак није било естетски задовољавајући.
ГЕНИЈАЛНА ИДЕЈА: Холандска фабрика продаје БЕЖИЧНИ УТИКАЧ за електричне аутомобиле
СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Мали број возача зна за овај саобраћајни знак, а КАЗНЕ СУ ПАПРЕНЕ
ВЕЋИНА НЕ БИ НИ ПРЕТПОСТАВИЛА: Да ли бисте знали који је ово аутомобил да га видите на улици?
Црна боја је заправо керамичка боја, а служи да сакрије лепак. Осим тога, боја је запечена што значи да је неуништива. Служи да држи прозор на месту и притом скрива лепак.
Што се тиче тачкица, оне су ту да изврше естетски угодан прелаз из дебелих црних линија у прозирност стакла. Тачке нису насумично постављене. Оне постају све ређе што су удаљеније од црне линије.
Такав узорак је естетски прихватљивији јер нема наглих прелаза. Међутим, чак ни тачкице нису само за украшавање. Њихова друга сврха, осим визуалног учинка, је контрола температуре. Како би се стакло приликом израде могло савити, загрева се.