СМАРТ СЛАВИ РОЂЕНДАН: Пуни чак 25 година
Његов лежеран и атрактиван дизајн је очарао купце.
Многима је то непозната прича, али смарт није у власништву Даимлера од оснивања. Фирму малих модела дизајнираних за урбано окружење основали су 1994. године швајцарски произвођач сатова Swatch и њен власник Николас Хајек, који је као страствени љубитељ аутомобила био одлучан да оствари један од својих снова. Бренд је тада био познат као MCC Смарт, што је скраћено од Мицро Цомпацт Цар.
НЕВЕРОВАТНО: За ову све ПОПУЛАРНИЈУ категорију постоји ОБУКА у само ЈЕДНОЈ ауто-школи у БЕОГРАДУ
ЗА НЕВЕРИЦУ: Успео да ИЗВРНЕ МЕШАЛИЦУ, па уместо да покуша да је врати СПАСАВАО МОБИЛНИ ТЕЛЕФОН (ВИДЕО)
ЧЕКАЊА И ДО ПЕТ САТИ: Возачи теретњака на великим мукама
Мерцедес је радио на урбаном моделу још од раних седамдесетих, па је одлучио да ојача везе са брендом сатова и створи заједничко предузеће које би било део групе Даимлер, у потпуности чувајући своје гене, али уз технологију трокраке звезде. Тако је за само четири године рођен први смарт у историји, fortwo city цоупе, док је данас компанија потпуно претворена у електрични бренд.
Његов лежеран и атрактиван дизајн је очарао купце. Необичан модел са само два седишта и мотором смештеним позади био је право освежење. Његове мале димензије учиниле су га познатим као када се паркира у процепу између два аутомобила и попречно. Фирма смарт је доживела успех, па су одлучили да прошире посао кабриолетом са платненим кровом у најчистијем стилу Тарга који је прекривао само предња седишта и, наравно, ручно се отварао.
Бренд се такође одлучио за још један модел, тада је рођен први смарт форфоур, дајући двоседу посебан спортски карактер уз помоћ Брабуса. Успех, који је био у порасту, обележен је 2003. доласком смарта crossbladea и смарта роадстера, који је више био неуспех него успех, и који је нестао са тржишта за нешто мање од две године. Произвођач је прошао од веома успешног низа до тренутка који је готово угасио бренд: када се удружио са Renaultom у заједничком развоју платформе ЕДИСОН, како за смарт тако и за најновију генерацију Twinga.
Данас је смарт потпуно другачији бренд, у власништву Мерцедеса и Geeliyaa, са "фифти-фифти" односом у власнишву и са асортиманом у изградњи. Смарт #1 се већ продаје у 13 европских земаља, а у септембру на Салону аутомобила у Минхену нови смарт #3 ће имати свој европски деби пре него што буде у продаји пре краја године. Први пуца на сегмент Б, а други на компактну класу али са сопственим идентитетом и заједничким генима, тако и са одличним перформансама са више од 400 КС снаге и више од 400 километара аутономије.