СПРЕЧИТЕ КАТАСТРОФУ ПРЕ НЕГО ШТО СЕ ДЕСИ: Обратите пажњу на овај део, да вам се не би запалио ауто
Аутомеханичар објаснио.
Лето је доба године када није реткост да се аутомобили запале на путу, што ни ових дана није изузетак. Због овога су многи возачи забринути, јер често не могу да схвате шта може бити узрок ове катастрофе.
ЧУВАЈТЕ СВОЈ НОВАЦ: Како да избегнете ПРЕВАРЕ аутомеханичара?
ПОПРАВКА СКУПЉА ОД АУТОМОБИЛА: Ово су 6 најскупљих кварова
КАКО ЋЕ ОВО УТИЦАТИ НА ЦЕНУ? Цитроен Ц3 остао без иједне “звездице” на “креш” тесту (ВИДЕО)
Многима није јасно како и зашто до тога долази, те како да знају да ли је њихов аутомобил спреман за дружа путовања.
Један корисник ТикТока, који је на овој мрежи уписан као supermilosko_official, укратко је објаснио зашто до тога долази. Он је објасио да је један од главних узрочника тога што се одређеним аутомобилима запали ДПФ, који је уграђен у велики број бензинаца.
ДПФ је урађај у издувном систему аутомобила чији је задатак да уклони ситне честице, чађ, које настају као последица сагоревања дизела.
- Ако сте се икада питали зашто вам се ауто запалио, то је до овога. То је ДПФ филтер. Долази до превелике температуре, он престане да ради и онда настају проблеми. Почиње да се загрева све око њега, делови почињу да се топе и аутомобил почиње да се пали - рекао је супермилоско.
Удружење ауто сервиса Србије објасило је прошлог лета да посебно долази до паљења аутомобила када је ДПФ запушен јер тада мотор почиње да се прегрева.
- Код аутомобила са дизел мотором углавном се деси да се запали аутомобил који има лошу инсталацију, цурење уља на самом склопу мотора, а често је проблем и запушеност ДПФ-а. Због тога се јавља превисока температура на издувном склопу и на самом мотору. Ако уз све то цури уље, долази до паљења - објаснили су из удружења и додају да се ипак најчешће пале бензинци који имају уграђен ТНГ или ЦНГ систем.
- Најчешће се пале возила која имају бензин и додатно уграђен ТНГ/ЦНГ. Код тих возила се преправљају инсталације, па често долази до кратких спојева, цурења гаса због лоших склопова самог система за гас, испуцалих црева од старости кроз које гас пролази. Када се свему томе дода лош издувни систем, вероватноћа да се аутомобил запали је велика.
ДПФ, који је до недавно био везан искључиво за дизелаше, добио је и свој парњак за возила која иду на бензин. У питању је ГДФ, који има исту функцију као ДПФ, али за који произвођачи тврде да ће бити ефикаснији него филтер који користе дизелаши, а за то имају бројне аргумете при чему је један од најјачих онај који је истакао "Пеугеот Цитроен" који је истакао да се ГДФ константно чисти, а не као ДПФ само кад дође до одређеног нивоа.
ГДФ-ови, а у скорије време и ДПФ-ови, имају у себи и функцију катализатора, који је кључна компонента система за контролу емисионих гасова вашег аутомобила, а поред тога увек постоји и други одвојени катализатор.
Зашто је битно да су вам ДПФ, ГДФ и катализатор исправни?
Није лако одлучити се на сређивање ових ствари. Кућни буџет увек може да се распореди на боље место, то је сасвим сигурно. Из тог разлога, ако вам спречавање паљења вашег аутомобила није довољно добар мотив, дајемо вам још неке разлоге зашто би требало и о овоме да водите рачуна:
- Када су ови делови исправни, аутомобил троши мање горива.
- Катализатор чини да се негативне хемикалије које настају паљењем горива претворе у много мање штетне честице, које неће загађивати животну средину и ваздух који удишемо..
- Ако ово постоји у аутомобили фабричку, противзаконито је да га немате у колима, а технички нећете проћи уколико је неиспрван.