СПРЕЧИТЕ ПРЕГРЕЈАВАЊЕ АУТОМОБИЛА: Пар савета како се расхладити на плус четрдесет
Избегавајте врућине.
Лето и сезона годишњих одмора у пуном су јеку, а ми вас подсећамо на неколико једноставних, практичних савета како да најефикасније расхладите унутрашњост аутомобила и лакше поднесете вожњу по врућини.
ИЗВОР: ПОНЕДЕЉАК, 10.07.2017. | 12:25
Подели
[Фото: Б92 (архива)]
Фото: Б92 (архива)
Температуре ваздуха у појединим деловима Србије ових достижу и 40. подеок на Целзијусовој скали, па није лако ни аутомобилима, ни путницима у њима.
Иако многи возачи на пут крећу ноћу, како би избегли врућину, ноћна вожња се генерално не препоручује јер је већина људи навикла да преко целе године у том периоду дана спава, па се и поред адекватне припреме током вожње може јавити поспаност и губитак концентрације, а сан вас може савладати неприметно.
Много је боље на пут кренути рано ујутру и тако искористити неколико сати јутарње свежине пре него што “упече звезда”.
[Фото: Б92 (архива)]
Фото: Б92 (архива)
Да ли ћете вожњу започети у аутомобилу чија је кабина већ превише загрејана или не, зависи и од адекватне припреме непосредно пре поласка на пут. Период од уласка у аутомобил, до тренутка када се у њему стабилизује пријатна температура за вожњу може се скратити ако возило пре тога није било изложено директном сунцу. У случају да немате гаражу, или не успете да се убаците у подземно паркиралиште неког од тржних центара, најпожељније место на којем током врелих летњих дана можете паркирати ваш аутомобил јесте дебела хладовина неког дрвета.
Ако је ваш аутомобил пре вожње стајао дуже време на летњем сунцу, кабина ће бити преврућа да бисте започели безбедну и удобну вожњу. Прво што бисте у таквој ситуације требало да урадите јесте да отворите сва врата и да сачекате у хладовини, ван аутомобила, бар онолико колико имате стрпљења, да се кабина проветри. Након, тога, ако имате клима-уређај, можете да га активирате и започнете вожњу.
НОВИ ЗАКОН У СРБИЈИ: Никако не радите ово јер ће вам одузети аутомобил!
Вожња са укљученим клима-уређајем увелико олакшава боравак у аутомобилу током врућина. На вама је да одаберете начин рада и температуру која вам одговара. И мада неки саветују да је оптимално подестити климу не температуру која је за 5 степени нижа од спољашње, то баш и није увек пријатно. Када је напољу рецимо преко 35 степени Целзијуса, то би значило да се возите на неугодиних 30 степени у кабини. Наравно, не треба ићи ни у другу крајност, па подешавати клима-уређај на најмању могућу температуру. Најбоље је усмерити ваздих према бочним стаклима и према крову кабине тако да циркулише и да ствара пријатну атмосферу - здрав разум вам говори да не усмеравате ледени ваздух директно према путницима док је вентилатор постављен на најјачи степен дувања.
ОВО СУ СВИ ДУГО ЧЕКАЛИ: Ево како изгледа најновија ТЕСЛА МОДЕЛ 3! (ФОТО)
Иначе, контролу климе би требало радити једном годишње, најбоље пред лето или пред почетак годишњег одмора. Ефикасан начин да избегнете ванредно сервисирање климе је да се сетите да је искључите неколико минута пре краја вожње. Тако смањујете количину влаге која ће се задржати у вентилационим водовима док је аутомобил паркиран - микроорганизми воле топла, влажна и мрачна места. Ако током употребе климе приметите да се у кабини сакупља вода, то је највероватније зато што је зачепљена цев за одвод кондензације. У сервису ће вам овај проблем рутински решити, али важно је да не одлажете одлазак тамо. У ауту током летњих месеци увек треба имати штитник који спречава прегревање дела ентеријера, пре свега инструмент табле и управљача. Покривање ових делова унутрашњости свакако повољно утиче на њихову дуготрајност, а и неће вам се десити да због прегрејаног волана нисте у стању да га ухватите рукама и да нормално управљате аутомобилом кад кренете у вожњу.