НАЈБОЉИ СМО ВОЗАЧИ У ЕВРОПИ: Србин у просеку пређе ОВОЛИКО километара пре него што оштети свој аутомобил
Истраживање је показало.
Аутомобилска информациона компанија царВертицал, спровела је истраживање у Србији да би утврдила колико километара аутомобил обично пређе пре него што доживи удес.
СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ово СВИ ИМАМО у нашем аутомобилу, а користимо на потпуно ПОГРЕШАН НАЧИН (ВИДЕО)
ЗАШТО СЕ ПЛАШИТЕ? Већина возача избегава возила са 3 ЦИЛИНДРА, ови модели су ДОКАЗ ДА ГРЕШИТЕ
ДА ВАШ МОТОЦИКЛ ИЗГЛЕДА КАО НОВ: Ево 7 савета како да га освежите
Ова компанија, која истражује историју возила, измерила је однос између километраже и саобраћајних незгода у периоду од 2021. до 2023. године. Подаци откривају да је у 2021. возило у Србији просечно прелазило 315.339 километара пре него што претрпи удес, у 2022. години 279.303 км, а у 2023. је та бројка 235.621 километара, што показује да се возила чешће оштећују сада него пре пар година.
Ипак, повећана стопа оштећења и те како може имати везе са порастом саобраћаја након пандемије ковида 19, који је знатно увећан након 2020.
- Возило са пређених 300.000 километара може имати једно или више оштећења. Додуше, чак и обично "чешање" или огреботина такође се рачунају као незгоде, па би купци половних возила требало да истраже какву је врсту оштећења возило претрпело пре него што га купе - објашњава Матас Бузелис, стручњак из компаније царВертицал.
Док мања оштећења не би требало да утичу на одлуку о куповини, озбиљна незгода може имплицирати да ауто има структурална оштећења и да није безбедан за вожњу.
Возила у другим земљама Европе имају више незгода на путу, показало је истраживање. Сличан образац оштећења као у Србији може се приметити у суседној Румунији, који је са 160.909 км у 2021. скочио на чак 128.968 км у 2023. години. Просечан ауто у Румунији сада пређе 32.000 км мање пре него што доживи удес, него пре пар година.
Како студија открива, у 2023. возила у Србији прелазе 59,9 одсто више километара док не заврше у несрећи него возила у Европи. Ово значи да се возила у Србији ређе оштећују него у другим земљама.
Ипак, како се оштећења свакако дешавају, неки неискрени продавци могу покушати да прикрију историју возила како би зарадили више при продаји свог аутомобила.
- Купци не би требало да третирају половне аутомобиле као нове. Сваки возач очекује да му ауто буде у добром стању, али у стварности то није увек случај. Процењујемо да је 52,4 одсто половних возила оштећено барем једном. Зато провера историје возила игра важну улогу у целом процесу куповине аутомобила, као и пробна вожња и физичка провера овлашћеног сервиса - каже Бузелис.