Што је ауто "беснији", то је мања шанса да стане на пешачком прелазу!
Невероватни подаци.
Стручњаци су установили да шансе да возач стане пешаку и омогући му прелазак улице опадају за три одсто на сваких додатних 1.000 долара вредности возила.
Шта аутомобил који возите говори о вашем понашању у саобраћају? Резултати америчке студије показују да власници скупљих и луксузнијих аутомобила воде мање рачуна о пешацима, посебно кад је реч о мушкарцима и особама које нису белци.
ХУМАНО: VW користи технику 3Д штампе за производњу медицинске опреме
ВЕЖИТЕ СЕ: Porsche Taycan Турбо С иде 270 КМХ (ВИДЕО)
ГРЕОТА: Ватрена стихија прогутала преко 3.500 аутомобила (ВИДЕО)
Другим речима, што је аутомобил луксузнији, мање је вероватно да ће се возач зауставити пешаку који прелази улицу, пише портал Сциенце Алерт.
Возачи скупљих возила можда се осећају супериорно у односу на остале учеснике у саобраћају и не виде потребу да се прилагоде осталима, сматрају научници са Универзитета Невада у Лас Вегасу, који су своја запажања објавили у часопису Јоурнал оф транспорт анд health.
Особе које поседују мање скупе аутомобиле можда више саосећају са пешацима, закључак је студије.
Возачи уопштено нису претерано склони да се заустављају пешаку који чека на раскрсници или пешачком прелазу. Студија је показала да је међу 461 возачем чије су аутомобиле стручњаци пратили, само њих 28 одсто прописно "пропустило" пешака.
Група научника је током истраживања пратила двојицу мушкараца, белца и црнца, и две жене, белкињу и црнкињу који су прелазили улицу у Лас Вегасу. Користили су пешачке прелазе у луксузном и у скромнијем делу града. Догађаји су снимани, а вредност аутомобила анализирана је накнадно.
Показало се да су возачи ређе давали предност при преласку улице мушкарцима и особама које нису белци, него женама и белцима.
Стручњаци су установили да шансе да возач стане пешаку и омогући му прелазак улице опадају за три одсто на сваких додатних 1.000 долара вредности возила.
Кортни Кохенур, Професорка јавног здравља на Универзитету у Невади које је водила истраживање, каже да су се запажања стручњака поклапала са ранијим студијама. Оне су указивале на то да је, што је возило било луксузније, постојала мања вероватноћа да се возач прилагоди осталим учесницима у саобраћају.
По подацима Светске здравствене организације, у саобраћајним несрећама годишње страда око 1,24 милиона људи, а међу њима више од петине чине пешаци.
- Улице не припадају само једној врсти корисника. Аутомобили, пешаци, мотоциклисти и бициклисти имају једнака права када је у питању тај заједнички простор и заслужују једнако поштовање, сматра Кохенур.
Њен истраживачки тим резултате сматра врло важнима за јавно здравље, посебно са обзиром на чињеницу да су повреде пешака и њихово преживљавање ниски чак и ако се несрећа догоди при мањој бризини.
Према подацима Америчког аутомобилског удружења (Америцан Аутомобиле Association - ААА), ризик од тешких повреда пешака на којег је налетело возило у просеку износи 10 одсто при брзини од 26 км/х, 25 одсто при 37 км/х, 50 одсто при 50 км/х, 75 одсто при 62 км/х и 90 одсто при брзини од 74 км/х.