ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ И НЕ НАСЕДАЈТЕ: Продавац аутомобила вам ово НИКАД НЕЋЕ РЕЋИ, а веома је важно
Ово је листа од дванаест ствари које вам трговац аутомобилима, барем док се још нисте спријатељили, засигурно неће рећ.
Куповина аутомобила редовно значи и интеракцију између трговца и купца. А она може бити свакојака: отворена, напета, претенциозна, интересна, пријатна… Многи продавци и купци аутомобила током процеса створе врло чврст осећај поштовања и поверења, чак и пријатељства, и није чудо да неки продавачи вуку за собом своје купце без обзира где радили и коју марку аутомобила продавали.
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Стручњак упозорава да би власници СУВ-ова могли бити на мети додатних трошкова паркирања
ВЛАЖНИ ПУТЕВИ ОТЕЖАВАЈУ ВОЖЊУ: На овим деоницама се одвијају радови, користите алтернативне путеве
КАЗНЕ ЗА ОВО МОГУ БИТИ БРУТАЛНЕ: У Ужицу је преко 100 ПИЈАНИХ ВОЗАЧА искључено из саобраћаја ТОКОМ ЈАНУАРА
Међутим, у почетку односа игра се перфидна игра у којој свако жели узети највише што може: продавац продати најскупље, са највећим профитом или оно што се тешко продаје, а купац платити што мање или извући било какву погодност.
Па, ово је листа од дванаест ствари које вам трговац аутомобилима, барем док се још нисте спријатељили, засигурно неће рећи…
1) Верзија коју смо највише рекламирали заправо је најнеповољнија
Већ од 15.990 евра. Јединствена прилика. Максимална уштеда. Модел који се рекламира због сензационалне цене вероватно ни издалека није и најповољнија куповина. Наиме, ради се о моделу који вероватно нема ни аутоматску климу, ни алуминијске фелне, ни повезивост са мобилним телефоном… Међутим, све то има тек хиљаду или две евра скупља верзија, што је, када се пребаци у месечне рате, занемарљив износ. Па зашто се онда ова јефтину рекламира? Управо зато да привуче људе у салоне.
2) Најбоље је купити аутомобил крајем месеца
Како се приближава крај месеца, тако се приближава и време када се морају остварити планови, а онда су трговци знатно лабавији у преговорима. Врло често њихова провизија зависи и о количини продајних аутомобила унутар месец дана, а како се та провизија онда рачуна за све продане аутомобиле у једном месецу, неретко се трговцу исплати и да изгуби мало на једном примерку како би то вратио на свим осталима.
3) Аутомобил који дајете под рачун не вреди онолико колико сте добили
Трговац ће често коришћени аутомобил проценити "на боље", односно платити га више ако је то део посла куповине новог аутомобила. Наиме, оно што је изгубио на коришћеном ће надокнадити на новом аутомобилу. Још ако преко њега узмете и финансирање и осигурање или се некако обвежете да ћете долазити тамо на редовне сервисе, пар стотина евра боља цена коришћеног није никакав проблем.
4) То што идем код шефа да га питам могу ли вам дати попуст чиста је глума
Сваки продавач добро зна колико може "ићи доле" и врло добро барата тим податком. Наравно да му је интерес постићи што већу цену јер често је делимично плаћен процентом реализације. Игра "одласка код газде/директора/шефа…" постоји само да остави утисак како заиста искрено ради на томе да ви добијете најбољу цену.
5) Сви ми трговци имамо исте цене јер продајемо аутомобиле из истог извора
Неки трговци желе оставити утисак да имају редовно боље цене од осталих, али то није тачно. Цене аутомобила дефинисали су генерални увозници, често је трговцима забрањено и да дају попусте, а је ли нека цена боља или лошија питање је сваког појединачног случаја и способности самог продавача.
6) Не волимо кад превише знате о аутомобилима
Заиста, трговци имају највише шансе да добију добру цену ако купац зна мало или ништа о жељеном аутомобилу или његовој конкуренцији. Трговци који могу фасцинирати купца флоскулама о "немачком квалитету", "француској удобности" или "јапанској поузданости" то ће и искористити, док ће са информираним купцем бити знатно теже преговарати.
7) Јако добро процењујемо сваког купца који нам дође у салон
Наравно да то раде, тренирани су да би то радили. Кад виде саму жену, одмах - вероватно исправно - закључују да је дошла јер јој се неки аутомобил заиста и свиђа па су свесни да треба само одабрати добру боју и тврдити како ће - ако не купи овај дивни црвени аутомобил данас - добити нову прилику тек за осам месеци.
8) Нисмо без везе у оделима или костимима, ушминкани и са добром фризуром
Многа истраживања кажу како су атрактивни људи знатно успешнији у продаји, а изузетак није ни аутомобилска индустрија. Зато ћете готово редовно видети како су продавачи елегантни, у оделима и са краватом, због чега одају утисак поузданости. Продавачице, пак, пазе и на фризуру и шминку јер то ће им засигурно олакшати разговор са купцима оба пола.
9) Нисмо импресионирани ако дођете са пријатељем који се "разуме" или аутомеханичаром
Неко може бити стравствени следбеник аутомобилских медија или сјајан механичар, али то уопште не значи да се заиста разуме у аутомобиле и да зна одабрати најбоље. Продавац је пуно боље едукован. Сваки покушај манипулације продавац ће лако спречити или окренути у своју корист.
10) Могу вам се посветити само током седмице, најбоље ујутро
Велика већина купаца у салоне аутомобила иде суботом или после радног времена касније поподне. Стога је тада и највећа гужва, вероватно су резервисане и тест-вожње, а трговац неће имати времена да се сваком посвети. Фокусираће се на оне за које процени највећу могућност куповине.
11) Пробаћу да вам увалим још пуно тога…
Кад се одлучите за куповину возила, то је продавачу само почетак процеса. Он тада креће да нуди ствари попут продужене гаранције, финансирања, осигурања, зимских гума, кутије прве помоћи, зимских гума на фелгама…
12) И ја сам само човек који ради за живот
Можда делују спремни на све да ти нешто продају, чак и мало арогантно, али продавачи аутомобила људи су попут свих нас. И они желе да ви, на концу конца, прођете довољно добро, да купите аутомобил који је најбољи за ваше потребе и задовољан је ако из салона аутомобила изађете срећни. Наиме, за три, четири или пет година доћи ћете опет и све креће испочетка.