Све теже до 5 звездица за безбедност! Пооштрени критеријуми за 2020. годину - Ево шта се мења
ЕуроНЦАП је у протеклој деценији значајно допринео побољшању опште безбедности на европским путевима, јер је из године у годину пооштравао критеријуме на својим тестовима судара.
Независна европска организација за испитивање безбедности аутомобила - ЕуроНЦАП, ажурирала је своје протоколе за ову годину, уводећи нове тестове и одређене промене у начину оцењивања нових модела.
ЕуроНЦАП је у протеклој деценији значајно допринео побољшању опште безбедности на европским путевима, јер је из године у годину пооштравао критеријуме на својим тестовима судара.
На тај начин, произвођачи су били принуђени да из генерације у генерацију унапређују своје моделе, било да је реч о системима пасивне или активне безбедности.
Једна од највећих промена за ову годину је увођење нове покретне баријере у оквиру теста фронталног судара са делимичним преклапањем, уместо постојеће статичне која је коришћена током протекле 23 године.
На овај начин се реалистичније оцењује ниво заштите путника у случају чеоног судара, али и боље процењује на који начин предња конструкција возила утиче на повреде возача и сувозача.
Поред тога, ЕуроНЦАП је у програм тестирања уврстио најсавременију светску тестну лутку за мерење последица судара на човечји организам, под надимком "Тор" (Thor).
Тест бочног судара је такође унапређен за 2020. годину, са битним изменама које укључују и процену повреда изазваних међусобном интеракцијом тела возача и сувозача.
Прецизније ће се оцењивати и учинковитост бочних ваздушних јастука у случају ове врсте судара, а произвођачи ће се охрабривати да уводе иновације попут централног ваздушног јастука између возача и сувозача, који већ постоји у неким серијским моделима.
ЕуроНЦАП ће у оквиру области испитивања електронских система асистенције од сада оцењивати и такозвану "Дривер Статус Мониторинг" технологију која детектује умор и деконцентрацију возача и упозорава га звучним и визуелним сигналом.
Ова организације ће такође наставити са тестирањем система помоћи возачу и оцењивати аутоматско кочење у случају опасности, али и колико су притом заштићени пешаци, а за ове тестове ће бити осмишљени најразноврснији сценарији који се могу замислити у реалним ситуацијама у саобраћају.
На тај начин, произвођачи аутомобила се охрабрују да стално побољшавају своје технологије.
И на крају, али дефинитивно не најмање важно, за коначну оцену безбедности неког модела у обзир ће се узимати и безбедност путника након судара, односно опција да возило које је учествовало у удесу аутоматски шаље хитним службама информацију о локацији несреће али и друге податке које могу бити од пресудне важности приликом интервенције хитне помоћи или ватрогасаца.
Када се све ово узме у обзир, произвођачи аутомобила ће бити пред великим искушењима ако желе да њихови нови модели освоје максималних 5 звездица за безбедност.
Погледајте шта је све ново на овогодишњем ЕуроНЦАП тесту: