Све већа потражња грађана за електричним аутомобилима
Интересовање за субвенције од 5.000 евра за куповину електричних аутомобила у Србији бележи тренд раста, а на основу последњег конкурса држава ће субвенционисати куповину 349 возила, изјавила је државна секретарка у Министарству заштите животне средине Сандра Докић.
Она је нагласила да су заштита животне средине и унапређење квалитета ваздуха разлози због којих се држава одлучила на тај важан корак.
- Настојаћемо у јануару да донесемо уредбу и негде већ почетком фебруара планирамо да грађанима омогућимо да почну да подносе захтеве", рекла је Докић за Танјуг и подсетила да Министарство пету годину субвеницонише куповину, а од ове године искључиво електричних аутомобила.
Подсетила је да је до 31. октобра поднето 220 захтева, да их је 183 реализовано.
- Неки људи су одустали, неки нису имали комплетну документацију, или су се пријавили за купљени аутомобил што није по правилима, тако да је држава субвениционисала куповину 349 електричних аутомобила - рекла је Докић и додала да је само 50 физичких лица поднело захтев, а да су све остало правна лица која имају право да траже субвенцију за више аутомобила.
Наглашава да се очекује раст интересовања за електричне аутомобиле и након што се појави "фијат панда" на нашем тржишту, што би могло додатно да мотивише грађане.
Небојша Маргетић из Удружења возача елекетричних аутомобила каже да је претпоставка да ће 2030. године укупно загађење у свету од возила износити 44 одсто емисије свих гасова тако да електрични аутомобили могу да допринесу да ситуација буде боља.
Додаје да најјефтинији електрични аутомобил, кад се одузму субвенције, може да кошта до 12.000 евра. Без обзира на вишу цену, када се дугорочно на пет година посматра експлоатација возила, резултати су веома привлачни и позитивни.
- На просечних 30.000 пређених километара на годишњем нивоу, па у периоду од пет година, електрични аутомобил је у експлоатацији за 20.000 евра јефтинији од класичног аутомобила - рекао је он и додао да је вожња електричног аутомобила потпуно нова димензија вожње.
Каже да му се куповина аутомобила исплатила и да га је купио на три годишње рате. Прву је исплатио продајом старог, а другу и трећу уштедом на гориву.
- Практично сам стари половни аутомобил који сам продао за 10.000 евра заменио за нови од 45.000 евра, умањено за субвенцију - рекао је Маргетић и додао да је тај аутомобил после пет година у беспрекорном стању.
Каже да, када се купује електрични аутомобил, важно проверити у каквом стању је батерија, и нагласио да Удружење увек може грађанима да помогне саветима. Према његовим речима, на нашим улицама чешће од електичних аутомобила се ипак виђају хибриди.
На питање за понуду и тражњу за полвним електричним аутомобилима у Србији подсећа да ће она тек расти јер се куповина електричних возила у свету и Европи интензивирала уназад неколико година.
- И ти људи који су куповали возила користили су субвенције држава где су били, али су имали и обавезу да не могу да отуђе возило одређени период. Тако да је понуда половних електричних возила била мања. Сад се та ситуација полако мења, значи они узимају нова возила, тако да се та понуда поправља - рекао је Маргетић.