ТОП 10 Кабрио олдтајмера свих времена
Форма кабриолета стара је колико и аутомобил. С годинама је постала све компликованија, а успркос манама и све пожељнија.
С годинама је постала све компликованија, а успркос манама и све пожељнија. Нажалост и скупља, па су кабриолети били и остали синоним богатства или барем лагодног живота. Кабриолети су због бројних ојачања тежи од класичних аутомобила, имају редовно мањи и неретко неупотребљив пртљажник, а у вожњи су неугоднији, бучнији и генерално спорији. Но ипак, само један поглед у звездано небо довољан је да се заљубите у кабриолет. И пре но што сте кренули и осјетили први поветарац у коси.
VW ГОЛФ: Легенда дуга 50 година - ово је кратка истроја НАЈОМИЉЕНИЈЕГ аутомобила на нашим просторима
НЕВЕРОВАТНО! Погледајте коју је цену достигао један YUGO ЦАБРИО са само 595 пређених километара (ФОТО ВИДЕО)
ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ДО 3.000 ЕВРА: Пре куповине половњака, обавезно прочитајте ОВО
Мерцедес Бенз 300 СЛ
Мерцедес-Бенз 300 СЛ је спортски аутомобил са два седишта који је производио Мерцедес-Бенз од 1954. до 1957. као купе са крилима галеба и од 1957. до 1963. као роадстер. 300 СЛ вуче порекло од компанијског тркачког аутомобила из 1952. године, W194, и био је опремљен механичким системом директног убризгавања горива који је значајно повећао излазну снагу његовог тролитарског мотора с брегастим вратилом изнад главе шестероструког реда. 300 СЛ је био способан да постигне брзине до 263 км/х (163 мпх), чиме је стекао репутацију шампиона у тркама спортских аутомобила и учинио га најбржим серијским аутомобилом свог времена. Иконична врата с галебовим крилом и иновативна лагана конструкција са цевним оквиром допринијели су његовом статусу револуционарног и врло утјецајног аутомобила. Назив "СЛ" је скраћеница од немачког израза "super-leicht", што значи "супер-лагани", референца на лагану конструкцију аутомобила створену за трке. 300 СЛ представљен је америчком тржишту на предлог Maxa Hoffmana, тадашњег Мерцедес-Бензовог увозника из Сједињених Држава, који је препознао потенцијалну потражњу за спортским аутомобилом високих перформанси међу америчким купцима. Мерцедес-Бенз 300 СЛ остаје веома тражен класични аутомобил и славан је због својих перформанси, дизајна и технолошког напретка.
Јагуар E-Type
Веројатно најпознатији Јагуар свих времена и генерално један од финалиста бројних избора најљепшег аутомобила у историји посебно је атрактиван у топлес издању. Привлачан је за оба спола, а Аустин Powers га зове с разлогом Схагуар. На његов шарм је пао и Ензо Ferrari рекавши како је то најљепши аутомобил у историји.
Ferrari 250 ГТ Spyder
Ред је да одмах споменемо и један Ferrari. У мору лепотана истиче се управо 250 ГТ, аутомобил који је посљедњих година редовно рушио рекорде на аукцијама, а којем милионски износи нису страни. Мало који аутомобил је успео старити с више стила.
Форд Мустанг
Кад су кабриолети у питању Амери су ту итекако јаки. Споменути кабриолете, а не сетити се Мустанга било би кривоклетство, Најкраће речено, Мустанг цабрио је оно што је код нас био Голф И цабрио, па и Буба цабрио, доступни власик изузетних естетских вредности. А Мустанг захваљујући моћном мотору и добро возио.
Porsche 550 Спеедстер
Аутомобил који је прославила смрт Јамес Деана је често зван најљепшим лешом, али је и вероватно најчешће кориштена форма за израду реплика. Но он је пуно више, то је аутомобил који је формом постао инспирација многима, али и један од криваца зашто је 911 најпопуларнији спортски аутомобил на свету. Наравно, велике заслуге иду и моделу 356, првом правом Porscheu.
Chevrolet Corvette (Ц1)
Најславнији амерички суперспортски аутомобил почео је као класичан аутомобил, тачније кабриолет намијењен ГМ-овој промоцији. Толико се свидео публици да се одлучило покренути производњу, а прве године производње (1953.) склопљено их је тристотинак и сви су били бели. Наравно, с В8 мотором. Управо та прва генерација са становишта естетике је по многима један од најљепших кабриолета америчке аутоиндустрије.
Cadillac Елдорадо
Кад смо код Амера, не можемо прескочити још једног класика. То је Елдорадо, модел који је прославио Cadillac у целом свету. С огромним реповима и кромом на сваком детаљу, Елдорадо је дословно био појам луксуза и уживања у крстарењу америчим путевима.
Линцолн Цонтинентал
Иза једног од најдуговјечнијих имена у аутоиндустрији крије се можда најелегантнији кабриолет свих времена. Изведен у духу америчког поимања комфора овај је Линцолн дословно крстарица на друмовима, а мерама и осјећајем у вожњи у с отмјеним пловилима. Спортског духа овде нема, али су зато уграђена додатна врата за путнике назад. И отварају се у контра смеру. У свијету кабриолета амерички адути су по истраживању најјачи кад је у питању тај јединствени осјећај у вожњи.