ТОП 10 МУЉАТОРА СА ПОТРОШЊОМ: Пише једно, а ова кола ГУТАЈУ далеко више горива! ПУНЕ су их улице!
Проверите да се не преварите кад купујете. Или да се нисте већ преварили...
Показало се да произвођачи користе слабости актуелног система и у јавност пласирају податке који немају везе са стварношћу по питању потрошње. Погледајте који су мотори највећи потрошачи и одмах ће вам бити јасно зашто је дошао крај "downsizingu" (смањење запремине мотора), јер од идуће године на снагу ступају нова мерења која ће се вршити у реалним условима, са реалним бројевима потрошње и емисије ЦО2.
За већину возача фабрички декларисана бројка потрошње горива делује попут Јетија. Сви су чули да постоји, али у стварности га нико није видео. Праву истину и поражавајуће фабричке манипулације прошлог месеца разоткрила је независна британска агенција "Emission Analytics" која је у последњих пет година направила тестове на 800 актуалних аутомобила са европских тржница, створивши тако базу од 60.000 модела. Њихови резултати не само да потврђују општеприхваћено приказивање нереалне творничке потрошње, већ откривају бесрамне разлике декларисане и реалне потрошње.
На листи срама налазе се готово све марке, а изузетак су само Астон Мартин и Нисан, односно њихови модели "Вантаге" и "370З" који достижу фабричку потрошњу, а сви остали приказују у просеку барем 30 одсто мање бројке. Најгоре резултате остварили су "Фиат 500" и "Форд Фиеста" који с пуним резервоаром у реалним условима могу превалити готово упола мање километара од обећаног. Фабричке податке могу сањати и возачи Форд Фоцуса, Смарта, Фиат Панде, Toyote Yaris Хибрида, Мини Цоопера, Peugeota 308 и VW Голфа, а занимљиво да у мору негативаца улогу позитиваца преузимају Хонда Цивиц и Цитроëн Ц3 који с просеком од 4.6, односно 4.7 литара потрошњу прекорачују за "само" 21, односно 28 одсто.
Без обзира на очите манипулације бројкама, произвођачи аутомобила не заслужују етикету превараната. Они само користе рупе у актуалном систему тестирања "New Еуропеан Дривинг Cycle" (НЕДЦ) који је све слабости показао за време недавне афере "Диеселгате". Због тога од идуће године на снагу ступа нови систем "Worldwide Хармонизед Light Вехицлес Тест Процедурес" (WLTP) који ће купцима пружати нормалнију слику потрошње, пише Јутарњи.хр.
Аутомобиле ће тестирати у реалним саобраћајним условима, на равним путевима, али и на узбрдицама и низбрдицама, у завојима и с укљученим клима-уређајем. До тада, остају нам "рекла-казала" информације добијене лабораторијским тестирањем без путника у аутомобилу, с посебним гумама за лакше котрљање и угашеном климом, у идеалним температурама и без осталих чиниоца који утичу на потрошњу. Такви резултати које произвођачи без пардона пласирају у јавност од идуће ће године напокон постати прошлост.
Цитроен је већ овог лета почео са тестирањима у реалним условима. У аутомобиле су поставили пртљаг, возили су се по гужви и добијене резултате 30 тестираних верзија различитих модела уврстили у службене бројке у каталозима. Уз то, планирају да тестирају и објаве податке за додатних 20 верзија до краја године... Према томе, ко је већ сада почео, догодине ће бити у предности...
Сада погледајте који су мотори највећи потрошачи и одмах ће вам бити јасно зашто долази крај "downsizingu".
ПОГЛЕДАЈТЕ ТОП 10 НАЈВЕЋИХ МУЉАТОРА С ПОТРОШЊОМ:
1. Фиат 500 0.9 Twinair
Разлика: 45 одсто
Фабричка потрошња: 4.0 л/100 км
Измерена потрошња: 7.2 л/ 100 км
2. Форд Фиеста 1.0 Ецобоост
Разлика: 43 одсто
Фабричка потрошња: 4.3 л/100 км
Измерена потрошња: 7.5 л/100 км
3. Форд Фоцус 1.0. Ецобоост
Разлика: 42 одсто
Фабричка потрошња 4.7 л/100 км
Измерена потрошња 8.2 л/100 км
4. Смарт ФорФоур 0.9 Турбо
Разлика: 42 одсто
Фабричка потрошња: 4.3 л/100 км
Измерена потрошња: 7.4 л/100 км
5. Фиат Панда 0.9 Twinair
Разлика: 41 одсто
Фабричка потрошња: 4.6 л/100 км
Измерена потрошња: 7.9 л/100 км
6. Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Разлика: 41 одсто
Фабричка потрошња: 3.7 л/100 км
Измерена потрошња: 6.3 л/100 км
7. Мини Цоопер 1.5
Разлика: 41 одсто
Фабричка потрошња: 4.5 л/100 км
Измерена потрошња: 6.3 л/100 км
8. Алфа МиТо 0.9 Twinair
Разлика: 40 одсто
Фабричка потрошња: 4.2 л/100 км
Измерена потрошња: 7.0 л/100 км
9. Peugeot 308 1.6 е-ХДИ
Разлика 40 одсто
Фабричка потрошња: 3.2 л/100 км
Измерена потрошња: 5.3 л/100 км
10. VW Golf 1.6 ТДИ
Разлика: 40 одсто
Фабричка потрошња: 3.2 л/100 км
Измерена потрошња 5.3 л/100 км