ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ЗА ПОЧЕТНИКЕ: Све што треба да ЗНАТЕ пре саме куповине вашег ПРВОГ "љубимца"
За новајлију са „тазе“ возачком дозволом треба да је јефтин, лак за вожњу и безбедан.
Као што сте већ навикли да вам сваке недеље правимо по једну листу половњака, овај пут ћемо пажњу посветити возачима који су тек положили возачки испит, и планирају да купе свој први ауто. Листу смо правили по ценовном рангу (од 1.000 до 8.000 евра), али и по оцени инструкотра ауто школи и аутомеханичара. Између жеље и реализације потребно је задовољити неке услове. Осим финансијског, који је већини најбитнији, ваш први аутомобил би требало да је компактних димензија, што значи да не треба да гледате даље од градских модела максималне дужине око четири метра.
Упознајте Huawei П60 Про и његову врхунску подршку у виду AppGallery продавнице
ТОП 5 ПОЛОВЊАКА ДО 8.000 ЕВРА: Све што би требало да ЗНАТЕ пре саме куповине
ТОП 7 ПОЛОВЊАКА ДО 5.000 ЕВРА: Аутомобили са ове листе су СКРОМНА ВИСОКА КЛАСА
Toyota Yaris III генерација (2010–2021)
Трећа генерација Yarisa представљена је у децембру 2010. године са спортским ставом, редизајнираним предњим делом и пространијом унутрашњости. Нови модел користи један брисач ветробранског стакла уместо пара брисача и има метар постављен назад испред возача и иза волана у поређењу са претходним моделима. У европским земљама, Yaris је такође био у понуди са 6-степеним мануелним мењачем за мотор од 1,33Л или ЦВТ мењачем који се често продаје као "7-брзински МултиДриве" или "МултиДриве С". 7-степени се односи на могућност избора унапред дефинисаног степена преноса између 7 доступних, емулирајући 7-брзински секвенцијални мењач, са ручицама на волану.
У сигурносну опрему Toyote Yaris uključena су два предња ваздушна јастука, бочни ваздушни јастуци и ваздушне завесе , ваздушни јастук за колена возача и АБС. На Еуро НЦАП црасх тесту Toyota Yaris освојила је највишу оцену.
Toyota Yaris доступна је са следећим моторима: три цилиндарским 1.0 бензинским са 68 КС, 1.3 бензинским мотором са 87 КС и потрошњом од 6,5 литара на 100 километара и 1.8 бензинским мотором од 131 КС. У понуди је и 1.4 дизел мотор са 90 КС. Од 2010.године у понуди је и 1.33 бензински мотор са 101 КС. 1.4 дизел мотор троши у просеку 5 литара на 100 километара.
Управљач има прогресиван серво па је при нижим брзинама мекши, док при вишим постаје пуно тврђи и директнији, а квачило и мењач су доста тврди за један градски ауто. Како је дизел нешто тежи од бензинца, вешање је додатно укрућено до те мере да аутомобил зна бити доста неудобан, поготово у граду где зна скакати при преласку преко рупа. На отвореном путу је нешто боље, али се и даље константно тресе. Држање пута је у оквирима класе, иако се уз тако тврдо вешање доста нагиње.
ЦЕНА
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 5.500 до 8.000 евра, у зависности од годишта и опреме. Поједини модели се цене чак и до 10.000 евра.
СЕАТ ИБИЗА ИИИ генерација (2002-2009)
Трећа генерација Ибизе изгледа сјајно, забавна је за вожњу, има јаке моторе и одлично управљање. Обзиром да нагиње спортски настројеним возачима, вешање је прилично тврдо подешено, па не очекујте удобност Цитроена, али је овај ауто освојио бројне награде у супермини класи, што је довољна препорука.Сеат Ибиза има репутацију шпанске компаније која пружа елегантне и приступачне аутомобил. Са елегантним стилом и растућом репутацијом врхунског квалитета израде. Сеат жели да буде виђен као спортиста у рукама VW Grupe, и са аутомобилима као што су Сеат Ибиза, то не би требало да буде веома тешко постићи. Са тим оштрим линијама и затегнутом, Сеат Ибиза 3 је забаван за вожњу, ако не и водећа у класи. Сеат Ибиза 3 је добио четири звездице Еуро НЦАП креш тестовима.
ЕНТЕРИЈЕР
На први поглед, па и на други, сигурно никада не би сте погодили да је Сеат Ибиза 3 базирана на шасији VW Пола. Много је атрактивнија и лепше дизајнирана, а и пружа веће уживање у вожњи. Шасија одлично држи задату путању, одзив волана је директан и прецизан, а лежање у кривинама одлично. Ово има и своје негативне стране па очекујте мало тврђу вожњу, поготово при мањим брзинама. Са тачке гледишта возача, уопште немате утисак да возите мали ауто. Места има више него довољно, волан и седиште се подешавају у свим правцима па ће чак и они највиши моћи удобно да се сместе. За разлику од досадног претходника, Сеат Ибиза 3 одликује оригиналан, аеродинамична силуета и стилизован спортски ентеријер. Врло повољно импресиониран мат материјала на контролној табли, што ограничава одбијање сунчеву светлост. Све команде су на дохват руке. На задњој клупи ипак мало другачија прича, па данак атрактивном дизајну плаћају путници позади који неће баш имати пуно места, поготово за главу. Гепек је на нивоу класе. Сви модели Сеат Ибиза 3, долазе стандардно са две ваздушне јастуке и АБС. На НЦАП црасх тестовима Сеат Ибиза 3 је добила четири од могућих пет звездица, што је просек за аутомобил његове величине и старости. Сеат Ибиза 3 није била прављена као седан. Модел Кордоба је Ибицин седан, запремина пртљажника до 485 л.
МОТОР
Најмањи бензинац који се уграђује у Сеат Ибиза 3 је 1.2 (54 – 70 КС) троцилиндраш. Одлично се показао у граду, јефтин је за одржавање, а просек потрошње који можете да очекујете је нешто испод 5 литара безоловног бензина. Други по реду је 1.4 (75 до 101 КС) четвороцилиндраш који иако доста тиши и мирнији од мањег бензинца. Има потрошњу горива од 6 до 9 литара на 100 км. Класа за себе су изузетно флексибилни и веома динамични модели са 1.8 Т, турбо мотори, снаге 150 или 180 КС. Направљени за спортску вожњу, за ентузијасте који се не рачунају трошкове горива. Због скупе поправке на глави, не препоручује се коришћење ЛПГ код ових мотора.Ту је и бензинац 2.0 са 200 КС. Два 1,9 – литарска турбо дизела од 64 КС и 190 КС , а ту је и 1,4 – литарски ТДИ са 70 до 80 КС.
ЦЕНА
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 3.500 до 5.000 евра, у зависности од годишта и опреме. Поједини модели се цене чак и до 7.000 евра.
ЗАКЉУЧАК
Сеат Ибиза 3 је атрактивна алтернатива за Шкоду Фабиа и VW Поло. За људе који су у потрази за трајним и јефтиним аутомобилима.
VW Поло МК4 (2002-2009)
Поло Мк4 дужине је 3.916 mm, што значи да конструктори нису обавезно журили да прескоче “магичну” границу од 4 метра. Током свог животног века конкуренција га је све оштрије и оштрије нападала, а посебно је иронично што му је један од најозбиљнијих ривала била Шкода Фабиа. Доступан као хечбек са троја и петора врата, али и као седан који се изгледом солидно разликује од хечбека пошто је он у суштини намењен специфичним tržištima. VW Поло је редизајниран 2005. године када је добио нове фарове који су му дали много озбиљнији изглед. Као половњак држи високу цену, иако многи конкуренти нуде и више од њега. Није се баш прославио поузданошћу. Разни проблеми су решени приликом редизајна.
ЕНТЕРИЈЕР
Радно окружење возача је врло ергономично, практично и функционално. Наравно, по VW традицији делује хладно и “досадно”. Седишта су удобна. Кабина је пространа, мада не можете да очекујете да позади удобно седи троје одраслих. Квалитет материјала у кабини је генерално добар, мада ту често долази до сукоба мишљења. Неки кажу да има превише тврде и неквалитетне пластике.
МОТОР
Сви мотори су прикладни. Бензински мотор 1.2 са 65 КС је забаван, док је 16В 1.4 са 100 КС још бољи, за разлику од 1.2 са 55 КС и 1.4 са 75 КС који су лошији од претходна два. Турбо дизели са 75 КС и 100 КС су одлични, а 1.9 СДИ има мањак снаге. Добар избор је 1,4 бензински мотор са мулти-поинт убризгавањем. Он добро обавља свој посао – посебно на кратким релацијама. Потрошња бензина вози нормално испод 6 литара на 100 км. Бензинац 1.2 са 64 КС јесте најјефтинији, али често није најбољи избор, други агрегати су бољи, а овом се приговара потрошња горива до 9 литара на 100 км. Нажалост они су највише и куповани. Оптимални и проверени избор јесте бензинац 1.4 са 75 КС, а од дизелаша је 1.9 СДИ. мањи а модернији је троцилиндрични дизел мотор типа пумпа бризгаљка 1.4 ТДИ са 75 КС који је ређи на тржишту али је и скупљи. Сви VW Поло модели се лако возе и стабилни су при брзинама. Познати су и по томе да при великим килиметражама задржавају првобитне особине и веома су поуздани.
Старији возачи и даље верују да су VW модели неудобни као Голф “двојка”, али изненадили би се колико је Поло удобан. Лако апсорбује чак и озбиљније неравнине или рупе. Путници се не замарају превише ни након дужих путовања. Управљач није намењен спортској вожњи - лаган је и не баш прецизан, што нам говори да је намењен опуштеној и удобној вожњи. Снага мотора иде од 55 КС, па све до верзија са 1.8Т мотором са 150 или 180 КС. Можда делује и превише, али подсетимо се да неки конкуренти имају и снажније спортисте. Ту је и обожавани 1.9 ТДИ са 101 КС или 130 КС. Штедљивији возачи више воле троцилиндарски 1.4 ТДИ, док они којима је издржљивост најважнија највише цене 1.9 СДИ без турбо пуњача.
ЦЕНА
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 2.500 до 4.000 евра, у зависности од годишта и опреме.
ЗАКЉУЧАК
VW Поло 4 долази са опремом која се пре неколико година није ни могла замислити у овој класи возила. Комфоран и тих, VW Polo 4 се савршено понаша при свим брзинама. Управљање је знатно унапређено у односу на предходне моделе. Захваљујући ширем међуосовинском растојању и побољшаној геометрији знатно је стабилнији у krivinama. VW Поло са одличним квалитетом израде, поузданошћу и добрим имиџом је један од лидера у овом сегменту. Мали аутомобили одувек држе вредност. Са разгранато мрежом сервиса и добром понудом резервних делова VW модели популарни су као нови, али и као половни аутомобили.
Peugeot 307
Овом моделу смо посветли цео чланак, који можете прочитати овде. Дефинитвно један од најбољих половњака који својим изгледом и преформансма и даље плени, и један од честих избора код возача почетника.
Фиат Пунто ИИ (1999 - 2010)
Аутомобил који дефинитвно заслужује да се нађе на врху наше листе, и НАЈБОЉИ ауто за почетнике. Фиат Пунто 2 је изузетно практичан и поред класе којој припада. Пространа кабина и сасвим задовољавајуће возне карактеристике, мала потрошња горива, а цена веома приступачна Пунто је најпродаванији модел произвођача Фиат. Ова генерација је имала улогу у томе да реши проблеме прошле генерације. Има мање буке у кабини, бољи ентеријер и више простора. Управљање и комфор су такође на бољем нивоу у поређењу са прошлом генерацијом и осећај удобности је као да сте у аутомобилу више класе. Аутомобил који нуди комфор и добру економију првенствено у градској вожњи. Лак је за вожњу и паркирање и није скуп за одржавање. Пружа велику разлику у односу на прошлу генерацију. Фиат Пунто се производио од 1999. до 2010. Рестајлинг верзија је дошла 2003. године док се Пунто Classic појавио 2007. године. Захваљујући цени мањој од просечне и младим изгледом, Фиат Пунто 2 је освојио тржиште супермини аутомобила. Изглед и живахни мотори чине Фиат Пунто 2 забавним, док широка гама Фиат Пунто 2 почиње од основног модела са троје врата, преко дизелаша па све до спортских Abarth-a. Квалитет израде је солидан, али на нашим путевима има и оних са великом километражом па добро погледајте шта се нуди. Многи власници Фиат Пунто 2 су дотерали своје љубимце у Србију, купујућих их у иностранству од рент-а-цар фирми. Фиат Пунто 2 аутомобил је био популаран у Европи и има доста примерака са великом километражом. Други модели у класи су: Volkswagen Поло, Peugeot 206, Сеат Ибиза, Nissan Мицра, Форд Фиеста, Renault Clio...
ЕНТЕРИЈЕР
Фиат Пунто 2 има места за возача на претек па чак и они највиши могу без проблема удобно да се сместе. Поред тога, без проблема се позади могу сместити још три особе, али под условом да предња седишта нису повучена до краја. Прегледност са возачевог места код Фиат Пунто 2 је одлична, једино што квари утисак је чињеница да се волан не подешава по дубини мада се већина корисника није жалила на неудобност. Гепек је пристојне величине и правилног облика, а и утоварни праг није превише висок. Задања клупа се обара по потреби па се тако може превести и већи терет. Мењач Фиат Пунто 2 захтева одређени период навикавања, а и контроле су некако разбацане по ауту па се, рецимо, прекидач за електрично померање ретровизора налази иза ручне кочнице и уопште није лако доступан. Сама вожња код Фиат Пунто 2 је удобна, али нагињање каросерије је велико. Тепих на поду је веома танак и слабијег квалитета, као и пластични делови унутрашњости. Ни завршна обрада није на завидном нивоу, али то није превише изражено и у већини случајева одговара количини новца уложеног у аутомобил. Фиат Пунто не нуди пуно опреме али нуди функционалну унутрашњост са пуно преграда за ситнице и држачима за чаше. Држачи за чаше су довољно велики за 2 мале флаше, а у џепове у врата не може да стане флаша. Контроле за електричне подизаче прозора се налазе на конзоли испод радио уређаја. Одлична помоћ за вожњу у граду и за паркирање је такозвани City серво режим који олакшава окретање волана при ниским брзинама.
Мотор
Сви мотори у Фиат Пунто 2 су постављени попречно, без обзира на верзију увек је погон точкова на предњој осовини, што у овом часу не би требало да изненади никога. Мењачи са 5 и 6 степени мануелни и 5 степени аутоматским мењачем или ЦВТ константно променљиве трансмисије. Резултат аутомобила у Еуро НЦАП тестова судара је пристојан, то је четири звездице. Од бензинаца Фиат Пунто 2 имамо варијанту од 1200 кубика са 8 или 16 вентила. У зависности од тога, снага варира од 60 до 80 коњских снага. Слабија варијанта Фиат Пунто 2 јако слабо вуче, није довољна чак ни за просечну градску вожњу, а на узбрдицама ће вам рука константно бити на мењачу, а мотор на високим обртајима. Најчешће ће те се сусретати са бензинским мотором 1.2 са осам вентила и 60 кс. Мало троши и у случају хаварије, пуцаја зупчастог каиша, најмање ће Вас коштати поправка, јер се клипови и вентили највероватније неће оштетити, као што би се десило снажнијој верзији бензинаца који имају хидрауличне подизаче вентила.
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 1.000 до 2.000 евра, у зависности од годишта и опреме.
ЗАКЉУЧАК
Главне предности Фиат Пунто 2 су пре свега ниски трошкови, висока могућност маневрисања у уским градским улицама и прилично простран ентеријер, посебно код модела са 5 врата. Фиат Пунто 2 је један од половних бестселера како код нас тако и у свету и то превасходно због своје ниске цене, великог простора који се добија и цене одржавања која је јако ниска.
БОНУС