ТОП 6 НАЈБОЉИХ ПОЛОВНИХ АУТОМОБИЛА ЗА ЖЕНЕ: Све што треба да ЗНАТЕ пре саме куповине вашег "ЉУБИМЦА"
Драге даме, ово је листа за вас.
Као што сте већ навикли да вам сваке недеље правимо по једну листу половњака, овај пут ћемо пажњу посвети нежнијем полу. Мали ауто за жене није само питање естетике, већ и функционалности, удобности и сигурности. Листу смо правили у ценовном рангу од 1.000 до 10.000 евра. У овом тексту, представићемо вам најбоље аутомобиле за жене које комбинују све ове карактеристике, како би вам помогли да пронађете савршени ауто за вас. Ови аутомобили нуде низ предности, због чега су постали све популарнији избор код припрадница нежнијег пола.
ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ЗА ПОЧЕТНИКЕ: Све што треба да ЗНАТЕ пре саме куповине вашег ПРВОГ "љубимца"
ТОП 5 ПОЛОВЊАКА ДО 8.000 ЕВРА: Све што би требало да ЗНАТЕ пре саме куповине
ТОП 7 ПОЛОВЊАКА ДО 5.000 ЕВРА: Аутомобили са ове листе су СКРОМНА ВИСОКА КЛАСА
Nissan Јуке (2010- и даље)
Кад се овај Нисанов модел појавио на тржишту, био је једини у својој класи субкомпактних кросовера, који је започео ту класу и родоначелник је класе субкомпактних кросовера. После три године, појавио се његов технолошки брат близанац Рено каптур. Дебитовао је као серијско возило на Салону аутомобила у Женеви 2010. у марту и позиционирао се испод кашкаја, представљен је у Северној Америци на Међународном сајму аутомобила у Њујорку 2010. да би се продаја почелаза 2011. године.
Унутрашњост
Иако је током целе деценије, од 2010. могао да се похвали једном генерацијом, Nissan Јуке 2020. је дошао као велико освежење са већим изменама. Његов модеран дизајн и ЦМФ-Б платформа су прво што сви љубитељи аутомобилизма примете на овом моделу.
Има огроман пртљажник и веома квалитетне материјале у унутрашњости аутомобила. Опремљен је најновијом технологијом, као што су: специјалан систем са екраном осетљивим на додир, Босе соунд систем који има 8 звучника, одлична smartphone конекција, Nissan-ov ПроПилот систем полуаутономне вожње, итд. Оно због чега су Nissan Јуке искуства веома позитивна, највише говори о његовом неоспорном квалитету и унапређеним перформансама у односу на претходну генерацију овог моћног аутомобила. Захваљујући феноменалном ентеријеру, благо унапређеним ЛЕД фаровима и спојлерима због чега је Nissan Јуке постао модернији и аеродинамичнији. Контролна табла је изузетно прегледна, што омогућава возачу изузетну прегледност и практичност током вожње.
Цена
Уколико сте се одлучили да купите Nissan Јуке половни аутомобил, на тржишту можете понаћи Nissan Јуке прве генерације од 7.000 евра па навише, док је најјефтинији половни Nissan Јуке 2020 годиште око 18,500 евра.
Фиат 500 (2007 - и даље)
Код нас га и даље зову “фића”, иако је реч о наследнику потпуно другог модела, популарног “тополина”. Стигао је 50 година након што је представљена прва генерација Фиата 500. Постао је славан знатно пре него што је кренуо у продају захваљујући свом ретро изгледу, што је рецепт који су успешно искористили VW Буба и Мини. За разлику од прве генерације, има предњи погон и мотор је смештен напред. Доступан је и као нека врста полукабриолета, којој се скидају кровни панели. Освојио је преко 40 награда, проглашен је за аутомобил године од стране бројних часописа, а добио је и титулу најлепшег аута на свету. Врло су занимљиве спортске Abarth верзије у ограниченим издањима (неке само 49 примерака), са 180 или чак 200 коњских снага. Други модели у његовој класи су: Фиат Уно, Форд К, Шкода Цитиго, Ауди А1, VW уп!…
Унутрашњост
Атрактивна контролна табла је у складу са спољашњим изгледом, уз много ретро детаља и оригиналности. Купцима је на располагању мноштво различитих верзија ентеријера по питању комбинације материјала и боја. Неки власници се жале на необичан положај седења и немогућност налажења идеалне позиције. Притом се управљач подешава само по висини, а не и по дубини. Премали простор за одмор левог стопала. Прегледност је добра. На задњој клупи нема много места, што је лако претпоставити. Пртљажник је мали (185 литара), али зато има правилан облик. Иако ово није породичан аутомоби, за двоје одраслих и двоје деце може сасвим добро да послужи као превозно средство које се одлично сналази у градској гужви и лако паркира на место где већа возила не могу да стану. Уосталом, Фиат 500 својим спољашњим димензијама јасно даје до знања чему је намењен - дугачак је само три и по метра.
У вожњи
Захваљујући малим димензијама и доброј прегледности одлично се сналази у градским условима. Због кратког међуосовинског растојања удобност није најсјајнија. Удобност такође у великој мери зависи и од димензија точкова. При дужим путовањима може да буде заморан. Ипак, право је уживање возити га кроз кривине, нарочито са неким од снажнијих мотора или Abarth верзију. Ручица мењача је на дохват руке, па се лако извлачи из мотора.
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 4.500 до 8.000 евра, у зависности од годишта и опреме.
Цитроен Ц3 друга генерација (2009 - 2016)
Друга генерација Цитроена Ц3 је дизајнерски прилично динамичнија, мада се то не може рећи и за возне особине. Многи га сматрају женским аутомобилом, због карактеристичног изгледа, а ту су и компактне димензије у комбинацији са довољно простора у кабини, добра прегледност, удобност, лаган волан који додатно олакшава паркирање. Цитроен Ц3 друге генерације доступан је искључиво у верзији са петоро врата. За 8 цм је дужи и 6 цм шири од претходне генерације. У просеку је тежак око 1.000 кг, у зависности од опреме и мотора (дизелаши су тежи). По питању поузданости спада у средину - слабији бензинци су се показали прилично поузданим и једноставним за одржавање. Исто важи и за вешање. Редизајниран је 2013. године. Верзије пре и после редизајна најлакше је препознати по амблему. До 2013. тзв. „шеврон“ стоји самостално, док је код редизајниране верзије интегрисан у две хромиране лајсне које чине рам горњег дела маске хладњака. Добио је и дневна ЛЕД светла. Ту су и разне измене у ентеријеру, који након редизајна изгледа прилично лепше. Такође је унапређена и понуда мотора. Други модели у његовој класи су: VW Поло, Опел Цорса, Renault Clio…
Ентеријер
Позиција седења је нешто виша, што обезбеђује више простора у кабини и бољу прегледност, али са друге стране има додатни негативан утицај на генерални осећај у кривинама због претераног нагињања и слабе бочне подршке. Седишта су удобна и има довољно простора за четири особе, мада може да се смести и пета. Возачко радно окружење је врло једноставно и ергономично, без неке екстраваганције каква би се очекивала од једног Цитроена, мада је код редизајниране верзије то у доброј мери “поправљено”. Нарочито лепо делују верзије са најбогатијим пакетом опреме и великим екраном. Материјали су просечног квалитета - у зависности од верзије и пакета опреме, има ту и тврде и меке пластике, лакираних површина, итд. Основна запремина пртљажника је 300 литара (у самом врху класе), а када се оборе наслони задње клупе добија се 1.000 до 1.120 литара корисне запремине. Наслон задње клупе се дели у односу 60:40, па може да се превози и неки дужи предмет уз два сапутника. Помало смета висока товарна ивица. Има довољно преграда и остава за ситнице.
У вожњи
Ослањање је веома меко и подешено је тако да пружи врхунску удобност. Стога је вожња у овом аутомобилу удобна и приликом преласка преко разних неравнина упркос томе што је краћи од четири метра и има мање међуосовинско растојање од конкуренције. Међутим, у кривинама се сувише нагиње, а управљач, иако прецизан, сувише је лаган и не даје довољно повратних информација. Стога иоле оштрија или бржа вожња кроз кривине тешко да представља задовољство - напротив, нарочито када у обзир узмемо и недовољну бочну подршку на седиштима. Једноставно, Ц3 је предвиђен за опуштену и лагану вожњу чак и у комбинацији са снажнијим моторима. Треба ипак имати у виду да редизајнирана верзија има нешто краће опруге (тако кажу у Цитроену) и да је стога смањено нагињање и вожња учињена донекле динамичнијом.
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 3.000 до 6.000 евра, у зависности од годишта и опреме.
Смарт ForTwo (1998 - 2007)
Са дужином од само два и по метра и местом за две особе, Смарт ForTwo представља ултимативни градски аутомобил. Он лако може да се паркира тамо где власници просечних аутомобила не могу ни да помисле. Притом возачу и сувозачу нуди више него пристојан комфор, а представља и неку врсту статусног симбола, нарочито кабрио верзија.
Прва генерација Смарта носи кодну ознаку W450. Мотор је смештен позади, испод пода пртљажника, тако да је рад на њему и на пратећим компонентама врло незгодан због недостатка простора. Смарт је дужине 250 цм, што значи да је краћи од међуосовинског растојања неких аутомобила, па му треба опростити недостатке као што су мали пртљажник, недостатак задње клупе и слично.
Ширина му је 152 цм, а висина 155 цм. Редизајниран је 2002. године, када је добио потпуно другачије фарове, веома благе измене у кабини и нове бензинске моторе. Лансиран је октобра 1998. године. Стигао је са турбо-бензинским мотором од 599 кубика са 49, 54 или 61 КС. Приликом редизајна радна запремина је повећана на 700 кубика, а снага на 50 или 61 КС. Појавио се и дизел мотор од 800 кубика са 41 КС.
Постоје и тјуниране верзије, као нпр. Брабус са 75 КС. Доступан је у две верзије – као класичан "хечбек" и као кабриолет, који је уствари тзв. тарга верзија. Наиме, платнени кров може да се повуче уназад као шибер који отвара комплетан кров, а затим може да се склопи скроз позади заједно са задњим делом. Након тога ручно могу да се скину хоризонтални носачи крова и да се сместе у посебне преграде у вратима пртљажника.
Многи код овако малог аутомобила страхују да није довољно безбедан, али конструктори су по овом питању урадили одличан посао. Има веома јаку конструкцију, што је показао и на тестовима. Сви спољашњи панели каросерије су пластични. Други модели у његовој класи су: Цитроен Ц1, Киа Пицанто, Peugeot 107…
Ентеријер
Унутрашњост је врло занимљивог дизајна. Инструмент таблу чини огроман лучни брзиномер испод којег се налази дисплеј са разним информацијама. Неке верзије су уз доплату добијале централно постављен обртомер и сат у спортском стилу. Централна конзола са командама аудио уређаја, вентилације и пратећим стварима окренута је ка возачу, тако да је ергономичност одлична.
Возач и сувозач имају сасвим довољно простора. Притом имате осећај као да седите у много већем аутомобилу. Седишта су солидна, мада квалитет може да зависи од верзије и пакета опреме. Квалитет материјала у кабини је генерално добар, мада и он зависи од верзије и пакета опреме. На горњој страни предње конзоле, готово комплетном ширином, налазе се две велике отворене преграде.
Возач испод волана има још једну велику отворену преграду; сувозач такође али много мању пошто простор заузима ваздушни јастук. Не би сметало да има више затворених преграда. Пртљажник је мали али са својих 150 литара довољан за најосновније потребе. Пртљажни простор може да се прошири до 260 литара.
У вожњи
С обзиром на његове димензије и пропорције, конструктори су морали да реше разне проблеме како би Смарт био довољно стабилан и безбедан и у кривинама и при вишим брзинама. Један од компромиса је тврдо вешање, што наравно негативно утиче на удобност.
Али ипак је ово изузетно мали и прави градски ауто, који дефинитивно није намењен дугим вожњама, тако да од њега не могу да се очекују чуда по питању удобности. Погон је на задњим точковима. Има шестостепени полуаутоматски или аутоматски мењач, чијим радом већина возача није баш задовољна, било да је реч о спорости промене степена преноса или непријатног "трзања" приликом промене.
Неке верзије имају "лопатице" иза волана којима се управља мењачем. Прегледност је одлична, како због великих стаклених површина, тако и због повишене позиције седења. Упркос малој маси, кубикажи и снази мотора, Смарт троши знатно више горива него што се то очекује. По фабричким подацима бензинци просечно троше око 4,7 л/100 км, а дизелаш од 3,4 до 3,8 л/100 км (у зависности од извора).
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 2.000 до 4.000 евра, у зависности од годишта и опреме.
Peugeot 206 (1998 - 2009)
Вероватно један од најпопуаларнијих аутомобила међу женама, а ујдено и најјефтинији на овој листи. Притом треба имати у виду да је 206-ица званично лансирана септембра 1998. године. Продаја је од самог старта ишла одлично и настављена је добрим темпом још много година – више него што је ико очекивао.
Званично је лансирана септембра 1998. као хечбек, 2 године касније стиже купе-кабрио, караван долази 2001, а од 2005. постоји и седан верзија. Peugeot 206 је редизајниран 2003. године када је добио другачије фарове, задње светлосне групе, другачије мигавце, разне „сјајне“ детаље… Ту су и ситне измене у ентеријеру. Иако је 207-ица почела да се производи 2006. године, 206-ица је остала у игри. Тек почетком 2009. представљена је редизајнирана верзија 206-ице, која је названа 206 . Препознатљива је по знатно другачијем предњем крају - фарови су преузети од 207-ице.
Peugeot 207 се производио до 2014. године, а продаја модела 206 у Европи је заустављена у мају 2013. због веће потражње за моделом 208 као и због појаве модела 301 који је базиран на моделу 207. Примерци са почетка производње нису баш најпоузданији, али временом су Французи поправљали ствари, а неки озбиљнији проблеми су решени код редизајна. Ипак, делови су релативно јефтини, има их довољно и нових и половних, има довољно мајстора и већ су многи добро упознати са карактеристичним проблемима. Други модели у његовој класи су: VW Поло, Опел Цорса, Renault Clio…
Ентеријер
Пластика у кабини је отпорна на хабање - јесте квалитетна, али је тврда. Дакле, нема оне меке, као гумиране пластике какву сви воле. Многима смета оволико тврде пластике, али зато бар је све тако склопљено да је ентеријер прилично отпоран на појаву непријатних звукова. Нема много крцкања, пуцкетања и „цврчака“, чак ни код старијих примерака. Ентеријер је стилски лепо изведен, нарочито у односу на конкуренте из периода када се појавила. Инструмент табла је прегледна, занимљивог изгледа код редизајниране верзије.
Команде су ергономичне и логично постављене. Замерке иду на команде климатизације које су сувише ниско постављене - некоме ће бити мало теже да их дохвати у току вожње. Седишта су просечна, квалитет материјала и удобност може у солидној мери да зависи од пакета опреме и старости аутомобила. Простора позади нема баш много, а с обзиром да је реч о прилично компактном моделу, не може се ни много очекивати. Ни спуштајућа линија крова много не помаже. Упркос томе, задња клупа је удобна. Волан не може да се подешава по дубини, већ само по висини, осим у базним верзијама. Стога високи возачи у базним верзијама не могу баш најбоље да се сместе. Делује као да је 206-ица дизајнирана за особе мањих габарита.
Прилично је практична за овако мали ауто. Подсетимо се, 206-ица хечбек је дуга само 3.835 mm, мада се димензије за нијансу разликују у зависности од верзије (редизајна). Џепови у вратима су велики, врата касете испред сувозача имају два држача за чаше. И изнад саме касете испред сувозача постоји врло корисна отворена преграда. Пртљажник има 240, а са обореним наслонима 1.130 литара. Резервни точак се налази испод аутомобила, што није баш најпрактичније решење. Караван је нешто дужи, па има осетно већи и функционалнији пртљажник.
У вожњи
Ослањање је меко подешено, тако да је 206-ица прилично удобна. Ипак, стога у кривинама не оставља утисак агилности и окретности, мада је сигурна и стабилна. Има добру звучну изолацију. Један од популарнијих мотора је 1.4 ХДИ - не пружа импресивне перформансе, али је зато врло штедљив. Бензинац од 1.4 литра са 75 КС упркос малој снази на папиру у вожњи чини 206-ицу врло динамичном, бар у градској вожњи. Мотор од 1.1 литар са 60 КС је прилично анемичан, а није баш ни мали потрошач као што се очекује.
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 1.0000 до 2.000 евра, у зависности од годишта и опреме.