УСКОРО: Toyota обећава ПРИУШТИВИ водонични аутомобил
Само 35.000 евра.
Док ретке новоосноване компаније које су ангажовање усмериле у водоничне погонске склопове тек крећу с надањима у контексту комерцијализације, Toyota сматра да је у могућности да конструише аутомобил који би се ослањао на водоник као енергент, а да то возило буде приступачно и доступно купцима значајно пре краја ове деценије.
ШОКАНТНО: Због новог ЕМИСИОНОГ СТАНДАРДА, Шкода укида један од НАЈПОПУЛАРНИЈИХ модела
НОВА ГЕНЕРАЦИЈА МОДЕЛА 3008: Peugeot је направио ЦЕНТРАЛНИ ГРЕБЕН какав још нисте видели(ВИДЕО)
МАЗДА ПУШТА НОВИ МОДЕЛ: Елегантнији и вреднији од свог претходника (ВИДЕО)
На питање у вези тога да ли водонични аутомобили имају будућности или не, одговори од стране више људи који су у овој области знатно писменији од нас. Сви су сагласни да би водоник могао бити употребљив као гориво у одређеним сегментима (тешког) транспорта, али да му је смисленост у категорији путничких аутомобила у најмању руку упитна.
Очито је да се стручњаци Toyote не слажу с таквим оценама, иако је непобитно да се енергетска ефикасност аутомобила с погонским склопом ФЦЕВ не може мерити с истом код возила из батеријског сегмента (БЕВ). Тренутно је на неким тржиштима актуела понда друге генерације седана по имену Мираи, а он кошта више од 70 хиљада евра и може се сматрати егзотиком. Водоничних аутомобила других произвођача, скоро и да нема, а где и постоје (BMW и пре тога Hyundai) нису на тржишту већ су пре показни експонати.
Зато интересантније звучи вест која долази из Toyote. Јапанци најављују да ће, у сред убрзаних припрема за масовну електрификацију, очувати место за технологију водоничних горивних ћелија, уз најаву промоције треће генерације истих, а која ће бити с много више индустријског кредибилитета од прве две. Из Toyote су обећали да ће такав аутомобил бити продаван упола цене Мираија, што би значило да би коштао негде око 35 хиљада евра. Ако Јапанци одрже обећање, чак ће и Тесла с Моделом 3 имати муке да се избори за понуду возила с атрактивнијом ценом!
Ако јапански произвођач такође истражује идеју термичких клипних мотора који користе водоник као гориво, ово будуће возило на водоник треће генерације ће задржати принцип горивне ћелије као прва два Мираија. Према мишљењу релевантних особа у Toyoti, возила овог типа ће имати користи од боље аутономије и побољшане ефикасности.
Док неке владе (попут оне у Француској) улажу у развој мреже за пуњење водоником, изазов је заиста знати да ли ће Toyota успети да докаже да аутомобили на водоник могу да заведу купце својим техничким квалитетима у поређењу са онима који се ослањају на друге технологије. Ако се то испостави могућим, онда нисмо далеко од тврдње да би аутомобилска историја ускоро могла да се промени.