ВАЖНО: Драстично се увећавају КАЗНЕ за саобраћајне ПРЕКРШАЈЕ
Чак се и одузима дозвола.
Министар саобраћаја у италијанској влади, Матео Салвини има намеру да предложи значајно теже казнене мере за возаче који не поштују прописе, како би се обезбедило што мање вести у рубрикама које се баве саобраћајним незгодама.
ЗА ДЛАКУ ИЗБЕГАО СМРТ: Невероватан снимак из комшилука ЗАПАЛИО друштвене мреже (ВИДЕО)
СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: У овим ситуацијама НИКАКО не смете да палите МАГЛЕНКЕ на аутомобилу
Како да вам ГРАДСКА ВОЖЊА не буде СТРЕСНА: Савети за возаче који немају искуства у ВЕЛИКИМ срединама
Поменути министар, заједно с екипом сарадника, заслужан је за припрему предлога амандмана закона који би возачима донели драстично веће казне у случају повреде прописа у саобраћају, што подразумева и лакши губитак права на управљање моторним возилом (у случају учесталих недела). Поступак подразумева даљи ток разматрања и процедуру усвајања, а када (и ако) до тога дође, возачи ће морати да буду обазривији, при чему се мисли и на колеге за воланом из других држава.
- У нашем закону се акцентира моменат превенције, али не смемо запоставити ни мере оштре репресије. То посебно важи за пијане и дрогиране, они креирају смртну опасност за остале учеснике у саобраћају и требало би их лишавати могућности да легално возе - говорио је Салвини за новинско издање Ил Mattino.
Министар не крије да га на додатну строгоћу у овом погледу тера суморна статистика мртвих на италијанским путевима и аутопутевима. Према подацима из европске базе података о саобраћајним незгодама, цифра од 53 смртна случаја на милион становника (прелиминарни податак за 2022. годину) не само да знатно премашује просек Европске уније (који је на коти од 46), већ и не показује смањење у односу на прошлу 2019. годину пре избијања новог корона вируса.
Очекује се покретање нове и жустре дебате о дозвољеној количини алкохола у крви возача. У Италији је она на граници од 0,5 промила, али су све гласније идеје да би толеранција требало да буде сведена на нулу.
Салвини има идеју и да возаче одучи од употребе мобилних телефона док су активни у саобраћају иза волана. Оваква дела би могла бити третирана као "посебно неодговорно понашање", што би водило ка брзом "одузимању дозволе".
Предложеним изменама закона се подиже и безбедност возача и путника на возилима с мање од четири точка. Бициклисти добијају бољу заштиту, уз увођење одредбе о мандаторној најмањој удаљености осталих возила од њега током претицања, које се поставља на најмање метар и по. Сличан пропис је већ на снази у већини земаља Европске уније. Додатно, возачи електричних тротинета ће бити обавезани да носе кациге, а сама возила тог типа ће бити предмет регистрације и обавезног осигурања, као и сва друга превозна средства.