ВАЖНО ЈЕ ЗНАТИ: Када се ради мали, а када велики сервис – које су цене и колико су поскупели
„Скупље је у ствари јефтиније“.
Сваки возач зна да уколико жели да његов аутомобил увек буде у одличном стању за вожњу, од велике је важности да се редовно врши мали и велики сервис возила. Колико кошта велики, а колико мали сервис аутомобила, и колико је ова услуга поскупела у последњих неколико година?
СМАЊИТЕ СТРЕС ПРИЛИКОМ ВОЖЊЕ: Чешће гледајте на сат у вашем аутомобилу
ЗАБРИЊАВАЈУЋЕ: Велики број возача НЕ ПОЗНАЈЕ сервисне радње нити лампице упозорења!
НЕВЕРОВАТНО: Ево шта возачима представља највећи проблем у току вожње
За аутомеханичаре људи који раде у аутоиндустрији кажу да су доктори, јер као што доктори стално упозоравају да превентива смањује могућност озбиљних болести, аутомеханичари понављају да мали сервис смањује могућност за велике кварове на вашим аутомобилима.
Аутомеханичари за мали сервис кажу да се ради о редовном одржавању аута које је изузетно важно за његову дуговечност. Редовним одласком на мале сервисе возачи избегавају ситуацију да оставите вашег љубимца код мајстора, чекате набавку неопходног дела и "масно" плаћање. Уколико не желите све ово, струка указује да мањи и чешћи сервиси чувају ваше живце и ваш новчаник.
За велики сервис аутомеханичари истичу да је у питању озбиљан посао који треба поверити добром стручњаку. Нарочито када је реч о модерним, компјутеризованим аутомобилима где власници немају неопходне алате или вештине да изврше проверу. Велики сервис је периодични сервис при коме се мења сет зупчастог каиша, односно ланца. Не пропустите да их замените у предвиђеним интервалима зато што њиховим пуцањем можете изазвати теже кварове на возилу.
Да би се сва четири такта рада мотора са унутрашњим сагоревањем одвијала усклађено потребно је да рад коленастог вратила (радилице) мотора буде усклађен са радом брегастог вратила и вентила. Ова два механичка система повезује зупчасти каиш или погонски ланац.
Сви се слажу да је редован сервис важно обављати редовно и онда када је, према својствима сваког аутомобила, предвиђено да се он обави – а не када вас нужда натера на то.
Каменко Јовановић, власник сервиса "АС Камени", наводи да се извођење малог, или како се у народу зове редовног сервиса, разликује од онога што практикују овлашћени сервиси аутомобила.
- Овлашћени сервисери имају правило да на 15.000 километара мењају искључиво уље и филтер уља, а на 30.000 километара мењају уље, филтер уља, филтер ваздуха, горива и филтер кабине. То је због европских стандарда који траже да буду "лонг ливе" ти сервиси. Међутим, у народу, мали сервиси се раде од 10 до 15 хиљада километара, уље, филтер уља, филтер ваздуха и флитер кабине, а сваки други сервис мењамо филтер горива, уколико га ауто поседује - наводи Јовановић.
Према његовим речима, за одрађивање великог сервис је разлика у томе да ли ауто има зупчасти ремен или поседује ланац.