ВЕЛИКАН 20. ВЕКА ОВО НИЈЕ ЗАСЛУЖИО: Криминалци покушали да УКРАДУ ЊЕГОВО ТЕЛО из гроба (ФОТО)
Срамотан злочин...
Како јавља Sky News, италијанска полиција је саопштила да су открили и осујетили план банде која је покушала да украде тело Енца Ферарија и да затраже откупнину од породице Ферари.
Енцо Ферари је сахрањен у породичној гробници на гробљу Сан Каталдо у италијанској Модени.
Банда је разоткривена док је надзирала гробницу легендарног Енца. Покушај крађе тела је осујећен случајно као колатерал истраге о организованој трговини оружјем и дрогом.
Подсетимо се мало каријере овог незаборавног човека...
Енцо Ферари (Ензо Ferrari) носилац је једног од данас најпознатијих презимена на свету, а његова велика предузетничка каријера почела је поткивањем мазги. Био је возач трка, за длаку је избегао смрт у Првом светском рату, направио је најпожељнији тркачки аутомобил на свету и био је успешан предузетник, а све је створио сам својим рукама.
Рођен је 1898. године у Модени, у Итали. И поред негодовања његове породице завршио је Машинску школу, а након што се вратио из рата, у којем је изгубио брата и оца, породични бизнис је затекао у банкроту, а мајку и сестру скрхане. Потражио је посао у Фијату али је био одбијен. Како није имао никакве друге изгледе да се запосли, Ферари се на крају запослио у једној мањој аутомобилској компанији „ЦМН” (Цострузиони Meccaniche Назионали), где је редизајнирао каросерије старих камиона и претварао их у мала путничка возила. Ту је почео да се трка 1919. године. Затим је почео да вози трке за Алфа Ромео али је након неколико година увидео да није добар возач колико је мислио. Уложивши све што му је остало почиње да припрема аутомобиле Алфа Ромеа за вожњу.
ФЕНОМЕНАЛНЕ ВЕСТИ: Омиљени ауто код Руса и Срба се ВРАЋА (ФОТО)
То је трајало пуних десет година након чега Алфа Ромео одлучује да се повуче и оснује сопствену марку, оставивши Енца без аутомобила са тимом висококвалификованих техничара и логоом.
Недуго затим Енцо Ферари почиње да прави сопствене тркачке аутомобиле. Нажалост, након почетка Другог светског рата Мусолинијева фашистичка власт је затражила да његова фабрика подржи ратне напоре. Након што су савезници бомбардовали његову Фабрику, Енцо се сели у Маранело.
Тек након Другог светског рата Ферари је могао да започне производњу аутомобила који су носили његово име 1947. године. Две године касније излази његов први стандардни модел ‘125 спорт’. Убрзо затим његови аутомобили постају најтраженији зарад своје изузетности и могућности. У центру његовог интересовања до краја су остале трке, а конструисање путничких аутомобила за њега је представљало нужно зло које је било извор прихода. Зато је био познат по ненаклоности према људима који су његове аутомобиле куповали само због марке и спољашњег изгледа.
Због финансијских проблема 1969. године Фијат узима учешће у компанији које се са 50 касније попело на чак 90 посто. Компанија се опоравља тек након победа остварених у Формули 1, највише заслугом Никија Лауде. Ферари је имао аутократски стил управљања и био је познат по томе што је доводио возаче у међусобне сукобе у нади да ће тако побољшати резултате.
Крајем педесетих и шездесетих година прошлог века седам возача тима „Ферари” – Алберто Аскари, Еуђенио Кастелоти, Алфонсо де Портаго, Луиђи Musso, Piter Колинс,Волфганг фон Трипс) и Лоренцо Бандини– настрадало је током вожње тркачких аутомобила Ферари, а Енцо је одлучио да се више не зближава са својим возачима.
Колико год у јавности хвалио своје возаче за успехе, неки запослени су тврдили да је одувек сматрао да је све у добром аутомобилу. Од 2008. године Фијат група има 85 посто удела у компанији „Ferrari”. Остатак држе „Мубадала Девелопмент Company” и Пијеро Ферари.
Са женом Лауром је имао једног сина, који је требало да буде његов наследник и који је био слабог здравја и умро у 24. години. Другог сина му је родила љубавница. Будући да је развод био противзаконит у Италији до 1975. године, његов други син Пијеро је могао да буде признат као Енцов син тек после Лаурине смрти 1978. године. Он је сада потпредседник компаније „Ferrari” са 10 посто удела у власништву.
Енцо Ферари је преминуо 14. августа 1988. године у Маранелу када је напунио 90 година живота. Вест о његовој смрт објављена је тек два дана касније да би се, на његов захтев, надокнадила закаснела регистрација његовог рођења. Први аутомобил који је носио његово име почео је да се производи 2003. године као Енцо Ферари.
Данас, његове речи су велика инспирација, о његовом раду и подухватима се нашироко пише, а други његове визије користе као мотивацију.
ЈУНАК НАШЕГ ДЕТИЊСТВА: Легендарни Ненад Ненадовић на сајму аутомобила у Београду (ФОТО)