Враћа се ЛЕГЕНДАРНИ ФИЋА: Нова верзија пробудиће УСПОМЕНЕ бивших Југословена!
Ауто који су многи обожавали!
Компанија "Сеат" на сајму аутмобила у Барселони представиће модел 600 БМС који је заправо модерна верзија легендарног Фиће. Иначе, и шпанска компанија некада је производила своју верзију овог малог аутомобила.
РЕКОРДЕР! Крагујевачки ФИЋА је продат за 300 ХИЉАДА долара - ево ЗАШТО! (ФОТО ВИДЕО)
Сеат је најавио да ће на ауто салону у Барселони крајем идуће недеље представити ретро концепт 600 БМС инспирисан оригиналним моделом 600 који овог месеца слави 60 година од представљања. Сеат 600 је био први шпански народни аутомобил, лиценцирана копија Фиата 600, истог аутомобила на чијој је основи настао југословенски народни ауто, Фића. С обзиром на то да су Сеат 600 и Застава 750, односно Фића били готово потпуно исти аутомобили, Сеат ће овим потезом несумњиво пробудити и успомене на најпопуларнији народни ауто из наших крајева.
pic.twitter.com/dSfzBVrwo8— ФикоР (@FikoR87) May 7, 2017
Сеат 600 производио се од 1957. до 1973. године. Минијатурни ауто с местом за четворо путника и двема вратима био је дугачак само 332 цм, а тежак 580 килограма. За погон је био задужен минијатурни мотор од 633 кубна цм са 19 КС, док су касније верзије добиле снажнији мотор од 767 кубна цм и 22 КС. Произведено је 797.319 Сеата 600.
НАЈЗАНИМЉИВИЈИ ПОСЛОВИ у аутоиндустрији : НЕОБИЧНА и ЗАНИМЉИВА занимања о којима се МАЛО ЗНА
Застава 750, односно Фића била је напреднији и дуговечнији модел од Сеата 600. Појавила се две године раније, 1955., а на тржишту се задржала пуних 30 година, до 1985. године. Ауто је од почетка производње имао снажнији мотор, од 767 цм3 са 25 КС, док је "спортска" СЕ верзија развијала 30 КС. Касније је аутомобил преименован у Заставу 850 те је добио мотор снаге 32 КС. Фиат 600 се осим у Шпанији и Југославији производио и у Аргентини, Аустрији и Италији. Укупно је произведено 2,7 милиона овог аутомобила.