VW ГОЛФ: Легенда дуга 50 година - ово је кратка истроја НАЈОМИЉЕНИЈЕГ аутомобила на нашим просторима
Volkswagenov најуспешнији модел је с нама већ готово пола века.
Широм света је продаван уз бројне пакете опреме и погонске опције, поставши једно од најпопуларнијих возила у аутомобилској историји. С намером да наследи успех „бубе“ (официјелно познате као Type 1), немачки произвођач је прву генерацију Голфа лансирао 1974. Овај приуштиви хечбек је одмах постао прави хит у Европи, где деценијама ужива у улози једног од најпопуларнијих возила. У наредних осам генерација, постао је глобална звезда и еволуирао је у свестрани аутомобил који је сада доступан као ефикасан хибрид, свакодневни спортиста или моћна играчка за тркачку стазу.
ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ДО 3.000 ЕВРА: Пре куповине половњака, обавезно прочитајте ОВО
RENAULT ЛАГУНА II - да ли је ово НАБОЉИ ПОРОДИЧНИ АУТОМОБИЛ у ценовном рангу ДО 2.000 ЕВРА? (ФОТО ВИДЕО)
НЕВЕРОВАТНО! Погледајте коју је цену достигао један YUGO ЦАБРИО са само 595 пређених километара (ФОТО ВИДЕО)
Голф 1, (1974-1983)
Давне 1970., Ђуђаро Ђорето је позван у седиште Volkswagena у Волфсбург, с понудом да ради на ЕА337 развојном пројекту, који ће се касније трансформисати у Мк1 Голф. Мада није био најспектакуларнији модел који је дизајнирао, сигурно је да је најутицајнији, будући да је његова креација постала инспирација за све генерације Голфа које су уследиле, али и бројне моделе других марки. Првагенерација Голфа је наследник Бубе, почела се продавати 1974, нудила се у хечбек верзији са 3 и 5 врата, а као лимузина под именом Џета. Две године касније на тржиште излази спортски Голф ГТИ , који је био опремљен 1,6-литарским бензинским мотором са 110 КС. Кабриолет је продаван од 1979 до 1993, а са нешто мање од 390 хиљада продатих јединица био је најпродаванији кабриолет на свијету. Такође произвођен је и у теретној верзији званој Кеди од 1979. до 1996. Иако је овај модел прекинуо производњу у Европи 1983 године, у Јужној Африци је редизајнирана верзија овог модела са 5 врата продавана под називом City Голф уз благе измене од 1984. до 2009.
Голф 2, (1983-1992)
Голф 2 производио се од 1983. до 1992. у верзијама са 3 и 5 врата, постојао је у већ тада култној ГТИ као и у верзијама: Ц, ЦЛ, карат, ГЛ, ГЛКС, ГТ, ГТД, Кантри. Имао је ширу понуду мотора у односу на претходника, бензинце од 1,3 до 2,0 и један дизел од 1,6 као и много могућности додатне опреме попут климе и серво волана. Доживео је редизајн 1986. када су урађене благе измене ентеријера и спољашњости. Заједно са доласком друге генерације на тржиште настала је и нова Џета 1984. године, и производила све до 2010. у Кини. Платформу дели са Сеат Толедом прве генерације. Занимљиво да Голф И и Голф II производила Творница аутомобила Сарајево, у пероду од 1976 до 1992 године. Чувени "Голф ТАС" је произведен у преко 200.000 примерака у бившј Југославији.
Голф 3, (1991-1997)
Трећа генерација се почела производити крајем 1991. у хечбек верзијама са 3 и 5 врата, као и караван и кабрио верзији од 1993. Лимузина се звала Венто и произвођена је од 1992. У овом Голфу се први пут нашао добро познати 1,9 ТДИ мотор као једини дизел док су у понуди бензиских били мотори од 1,4 до 2,9. Од 1993. у додатну опрему су били укључени и ваздушни јастуци за возача и сувозача што је била новост за аутомобиле те класе. Хечбек верзија се производила до 1997. и доласка следеће генерације, кабрио до 1998. док се караван одржао у производњи до 1999 Било је више едиција специјалних верзија попут Пинк Флојд или Њу Орлеанс док је најпознатија ГТИ.
Голф 4, (1997-2003)
Производња четвртне генерације почела је крајем 1997. у хечбек варијантама са 3 и 5 врата, у кабрио верзији од 1998. (кабрио верзија 4-те генерације је готово иста као она из 3-ће, разликује их предњи део и волан који су додати са Голфа 4). док се караван почео производити 1999. Кабрио се производио до 2002, хечбек до краја 2003. а караван до 2006. Караван се продавао под именима Голф, Бора и Џета вариант. На платформи четврте генерације настала је Нова Буба. Мање измене извршене су 2000. у виду измена материјала у ентеријеру као и у замени катализатора Еуро 2 са Еуро 3. Лимузина се продавала од 1999. под именом Џета у Северној Америци и Бора у Европи. Од спортских верзија у понуди су биле ГТИ, ГТ и Р. Платформу дели са Шкодом Октавијом, Сеатом Леоном и Толедом и Аудијем А3 и TT.
Голф 5, (2003-2008)
Пета генерација се почела производити у хечбек верзији за 3 и 5 врата крајем 2003. док је караван производњу започео 2005. заједно за Џетом и Плус верзијом, постојала је и кабрио верзија под именом Еос која се производила од 2006. до 2015. Производња хечбека престала је 2008. а каравана 2009. На платформи Голфа 5 направљени су минивенови Кеди (постоји и теретна верзија) и Туаран који је заправо продужена верзија Голфа Плус са предњим делом од Кедија. Постојао је јако велики распон мотора, бензинци од 1,4 до 3,2 (6,0 мотор из Бентлија) као и дизели 1,9 и 2,0 у верзијама са и без турбине. Од спортских верзија постојале су чувена ГТИ, ГТ/ГТ спорт и Р. Платформу дели са Шкодом Октавијом, Сеатима Леоном,Толедом, Алтеом и Аудијем А3.
Голф 6, (2008-2013)
Шеста генерација се производила од 2008. до 2012. у хечбек верзијама са 3 и 5 врата и као караван од 2009. до 2013. док је Џета дошла на тржиште касно, тек 2011. и остала у продаји све до 2019. На основи Голфа 6 односно 5 настао је СУВ Тигуан који је производњу започео годину дана раније. Шеста генерација врло је слична петој, с обзиром да је она заправо рестилизован претходник што је најочигледније на Голфу 6 караван који је готово исти као Голф 5 караван изузев предњег дела који дели са 6-ицом хечбек. Голф Плус верзија 5-е генерације се наставила правити до 2013. уз редизајн како би де изглед прилагодио 6-ој генерацији. Понуда мотора је иста као и на претходној генерацији као и спортске верзије ГТИ, ГТ и Р. На платформи Голфа 6 поново је настао Широко односно потпуно спортски Голф са промењеном каросеријом који је био одсутан на тржишту деценијама. Платформу дели са претходником, и са Сеатом Леон, Шкодом Октавијом и Аудијем А3. Код подружница Фолксвагена сви модели са Голфовом платформом су 2008. редизајнирани и не рачунају се као нове генерације док је сам Фолксваген од редизајна Голфа 5 створио Голф 6.
Голф 7, (2012-2020)
Производња хечбека започела је 2012. а завршена је 2020. на многим тржиштима верзија са троје врата није била доступна. Караван и Спортсван (наследник Плус везије) су се почели производити 2013. а Џета односно лимузинска верзија ове генерације није направљена већ је настављена производња Џете са платформе 6-те генерације. Редизајн се десио крајем 2016. Понуда мотора је традиционално велика те су се могли наћи бензинци распона од 1,0 до 2,0 као и два дизела 1,6 и 2,0. Од ове генерације почела је продаја Е Голфа који у понуди има један електро мотор, 1,4 са 134 коњске снаге. Спортске верзије су ГТИ, ГТД, ГТЕ и Р. Традиционално дели платформу са Шкодом Октавијом, Сеатом Леон и Аудијем А3.
Голф 8, (2019-)
Осма генерација се почела производити у децембру 2019. дели платформу са претходником као и са новим Аудијем А3 и новим Сеатом Леоном. Џета је почела производњу 2019. и продаје се само у Северној Америци због великог неуспеха прошле генерације у Европи. Цена основне верзије са бензиским 1,5 ТСИ мотором и 130 КС у децембру 2019 износила је 27.510 евра, док је најављено да ће цена истог основног модела у 2020. опасти испод 20.000 евра. У августу 2020. је почела производња караванске верзије.