КОМШИЈЕ ТРАЖЕ РАДНИКЕ: Нуде плату 2.000 евра!
Права шанса за незапослене!
У Хрватској, земљи у којој је један од највећих проблема незапосленост, има послодаваца који муку муче с проналаском радника.
Бродоградилишта, превозници и грађевинари траже увоз радне снаге. И нису једини. На недостатак радника због исељавања упозорила је и Привредна комора, а Удружење послодаваца тражи да се Влада хитно позабави овим проблемом.
Има посла, има камиона, али нема ко да их вози. Наћи возаче права је мука за славонског превозника Бранимира Богдана.
- Данас, односно сутра већ можемо да запослимо минимум 50 возача - рекао је Богдан.
А конкретно нуде примања од 7.000 куна (око 930 евра) за домаћи, а за међународни транспорт у просеку око 15.000 куна (2.000 евра). Исту борбу воде готово сви превозници. Међутим, мањак интересовања возаче ипак не чуди.
- Нажалост, возачи имају 2.100 куна примања месечно. То му је сутра пензија и све живо - , објаснио је позицију возача Драгутин Ружак.
Према подацима HZZ-a, на берзи су пријављена 3.963 професионална возача, а више од хиљаду су возачи теретних возила и камиона. Како онда нема ко да ради?
- Од тих возача које они имају код себе по статистици 90 одсто их је негде запослено, да ли раде на црно у Хрватској или су већ у западним европским земљама…- , каже Драгутин Крањчец, председник Удружења друмских превозника. Па превозници сматрају да је неизбежан - увоз радне снаге. Веровали или не - то није једини сектор који вапи за увозом - ту су грађевина, бродоградња, али и угоститељство, као и туризам.
Мислим да није више питање требамо ли да отворимо границе и увеземо радну снагу - то ћемо морати да учинимо. Питање је само како ћемо то учинити најмудрије и најпаметније и с којих тржишта ћемо увести ту радну снагу - , рекао је Бернард Јакелић из Хрватског удружења послодаваца.
- Људи беже због слабих плата. И сама радим 6 сати за 1.800 куна - , рекла је госпођа Марија, по занимању чистачица.
Предлог квоте за увоз радне снаге у 2017. је 1.500 радних дозвола. А потребе тржишта три су до четири пута веће. Довољан знак да на тржишту рада нешто не штима.