ХОЋЕТЕ ЛИ ОСТАТИ БЕЗ ПАКЕТА ИЛИ САМО КАСНИ? Откривено шта се дешава са испорукама и зашто чекате и по месец дана!
Из продавница и курирских служби објашњавају да имају гужве због скраћеног радног времена.
Од Црног петка прошле су скоро две пуне недеље, а доста људи и даље није добило оно што су наручили.
Поједине курирске службе сад већ озбиљно касне са испоруком наручених пакета, а неки су на корак до тога да обесмисле своје постојање, јер долазак пакета нарученог у новембру заказују за јануар.
СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА ГРАЂАНЕ СРБИЈЕ: Обајвљен списак фирми које имају право на још један минималац
ДА ЛИ БИСТЕ ВРАТИЛИ ИЗГУБЉЕНИ НОВЧАНИК ВЛАСНИКУ? Обављено највеће истраживање до сада, у 40 земаља - РЕЗУЛТАТИ ШОКИРАЛИ
"ОНИ ТО ЗАСЛУЖУЈУ" Председник Вучић обрадовао пензионере: Новац стиже 17. децембра
- На Црни петак сам наручила душек који је био на попусту и још ми није стигао. Зовем их данима, а последњи пут су ми рекли да ће ми стићи у јануару, јер су у великој гужви - прича једна суграђанка.
Њен случај није изолован. Слично се десило и суграђанки која је наручила штампач из једне продавнице техничке опреме.
- Наручила сам га пре десет дана, а и даље га нема. Зовем да се распитам, жена ми се извињава, каже да изгледа да неће бити ни ове недеље. Проверава у бази, чује се са курирском службом, они јој кажу да ће можда да буде за недељу дана. Можда. Убрзо потом су ме позвали и рекли ми да ако ми је хитно могу да дођем у радњу по штампач - прича она и рачуна колико би је у том случају коштала њихова "бесплатна достава", ако узме у обзир да би морала да узме такси и до тамо и назад.
Такође, друга наша суграђанка још чека дечију гардеробу коју је наручила пре десет дана.
- Наручила сам гардеробу за дете на Црни петак, а још није стигла. Кад покушам да пратим пошиљку, пише да је послата, али да је курир још није преузео. Бојим се да ако се ово одужи, дете ће прерасти купљене величине - каже она.
На жалбе на рад појединих курирских служби давно смо навикли - од тога да нам наплате поштарину више него што би требало, преко тога да нам кабасте ствари достављају само до улаза у зграду, па све до тога да нам за доношење нарученог наплате и пењање уз степенице, спрат по спрат.
Ипак, сада су отишли корак даље, јер су тиме што касне са испоруком пакета по неколико недеља потпуно обесмислили своје постојање, чија је поента управо то да без одласка у продавницу, у разумном року добијемо оно што смо наручили и да уштедимо време.
Из продавница и курирских служби објашњавају да су ових дана у хаосу и да имају огромне гужве због скраћеног радног времена.
Како они свакако наручено испоручују до 17 сати, чини се да скраћање радног времена нема много везе са њима. Одговор је добијен само од једне курирске службе.
- Скраћено радно време услед нових мера за сузбијање пандемије јесте смањило период у коме курирске службе могу преузимати пакете од правних лица, што може за последицу имати одлагање дана испоруке. С обзиром на то да можемо говорити само у своје име, сматрамо да смо се добро прилагодили насталој ситуацији и да смо преузимања добро организовали како бисмо смањили ефекат нових услова рада - кажу у Д експресу.
- С обзиром да је у кратком временском интервалу велики број пошиљака пребачен на курирске службе, дефинитивно је постојала могућност кашњења. Када се томе дода и да су сами пошиљаоци имали потешкоћа да обраде велики број поруџбина и припреме пошиљке за слање, имамо и одложено време преузимања, што одлаже моменат када ће купац добити поручену робу, а сви знамо да време изузетно споро тече када чекамо поруџбину. Купац то доживљава као кашњење у испоруци, а оно то суштински није - кажу у овој служби.
Не смемо заборавити на то да вирус није заобишао ни запослене у курирским службама, па се поред свега боре и за мањим бројем запослених који су на значајно дужим боловањима него иначе.
- Гледајући целу браншу, почев од Црног петка па све до краја године улазимо у врхунац сезоне и месец у коме су курирске службе најоптерећеније. Ове годне очекујемо да ће оптерећење бити израженије, управо због горе поменутих мера и ограничења радног времена. Припремали смо се, надамо се добром здрављу запослених и трудићемо се да сви наши пошиљаоци и примаоци буду задовољни - закључују они.
Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије, каже да на курирске службе имају много примедби.
- Оне најчешће немају стално запослене раднике и често нам се жале да им стижу отворени пакети, или да пошиљке уопште не буду испоручене. По Закону о поштанском саобраћају ми имамо право да отворимо пакет испред поштара и да проверимо да ли је све на месту и да је то то што смо наручили, али већина њихт о не дозвољава - каже Паповић.
Он објашњава да скраћено време продавица не би смело много да утиче на курирске службе и да је реалнија ситуација да се пакет негде изгубио, или да нарученог нема на лагеру, па продавница чека да се допуне залихе.
- Праве службе дају вам могућност да пратите пошиљке и да видите докле је стигла ваша - каже Паповић.
Које све проблеме имамо са Курирским службама
Наплаћују доставу по спрату
Уколико наручите нешто лагано, курир ће вам највероватније то доставити до врата стана, али уколико наручите сто, кауч, или телевизор, све су шансе да ће вам курирска служба наплатити редовну поштарину, обрачунату у односу на тежину пакета, плус одређен износ, најчешће 200, 300 динара, по спрату. Уколико живите на 4. спрату, то је додатних 1.200 динара трошка.
Напишу већу тежину од стварне
Цена поштарине обрачунава се у односу на тежину пакета. Ипак, купцима неретко курири наплате више него што би требало, што они схвате тек када достављач оде. Онима који имају кућне ваге често није мрско да провере стварну тежину пакета и да је упореде са написаном и занимљиво је да се често не поклапају. Ипак, поједине службе ту не стају, па измере једну тежину, напишу другу, а наплате о тарифи за још тежи производ.
Неће да се попну до стана
Иако многи наручују ствари преко интернета зато што не могу из овог или оног разлога да се крећу, није ретка ситуација где курири не желе да се попну до стана, поготово ако зграда од неколико спретова нема лифт.
Пошиљкама фали део садржаја
Људи који наручују прехрамбене производе од произвођача који их шаљу преко курирских служби често примете да у пакету нешто фали и да је кутија отварана. У курирским службама упућују их да пошаљу жалбу на коју ретко ко икада добије одговор.