ЛАЖИРАНИМ УДЕСОМ ДО ЛАКЕ ЗАРАДЕ: Фингирање најчешће ноћу, без сведока
Фингирање саобраћајних незгода ради наплате штете од осигуравајућих кућа једно је од теже доказивих дела, сматрају правни стручњаци.
Удеси се обично "режирају" ноћу, без сведока. За ту намену користе се скупљи аутомобили, каско осигурани и старија возила. Након "удара" учесници зову полицију, ради се увиђај и процена штете.
Ово кривично дело правно је квалификовано као "навођење на оверавање неистинитог садржаја". Према подацима Основног суда у Подгорици, у последње две и по године четири особе су осуђене и то на затворске, условне и казне рада у јавном интересу.
Срђан Љешковић објашњава да је то кривично деело посљедњих година учестало код нас јер починиоци сматрају да на лак начин могу доћи до већег износа новца.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2015/02/24/norveska.jpg?itok=ODSqDbpv)
Да ли је живот у Норвешкој тако сјајан? Плате су велике, а ТРОШКОВИ ЈОШ ВЕЋИ: Колико Срби могу да зараде?
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2015/10/03/svadba.jpg?itok=c4-0WF83)
Они који наседну ОСТАЈУ И БЕЗ ПАРА И ПАРТНЕРА: Колико кошта лажни брак у Европској унији?
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/08/05/alpi-zena.jpg?itok=e5GXCr2w)
Селфи који ће вас скупо коштати: За сликање на планини у Србији платићете и до 2000 ДИНАРА!
- У почетку је то пролазило док се осигуравајуће куће нису обратиле полицији за помоћ, која је у сарадњи са вештацима саобраћајне струке које ангажују осигуравајуће куће увидела шему око лажирања саобраћајних незгода. Циљ починиоца ових кривичних дела је фингирање саобраћајне незгоде и довођење у заблуду полицијских службеника да сачине извештаје о прекршају са лажним подацима, ради намирења штете од осигуравајућих друштава - наводи Љешковић.
Како је објаснио, осумњичени за ово кривично дело су као возила која су изазивала саобраћајне незгоде користили аутомобиле ниже класе и мање вредности, уредно регистрована, а као оштећене аутомобиле возила високе класе и велике вредности, регистрована у власништву како приватних лица тако и иностраних рентакар агенција.
- Први корак је намештање саобраћајне незгоде, други корак је достављање осигуравајућим друштвима фалсификоване документације и на тај начин се радници осигуравајућих друштава доводе у заблуду- истиче Љешковић.