ПОТРОШАЧИ СУ ПОСЛАЛИ СВОЈЕ ПРИГОВОРЕ: Ево којим производима су највише незадовољни
Квалитет неких производа из године у годину све лошији
Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић навео је јуче да је прошле године било 16.400 приговора потрошача, што је за око 1.900 више него у 2015. години.
Он је поводом Светског дана потрошача рекао да је остварен напредак у области заштите потрошача у Србији и да су наши грађани све боље информисани о својим правима.
- Од тог броја највише је жалби било на обућу, углавном спортску, око 20 одсто, док се 12 одсто приговора односило на мобилне телефоне.
Око седам процената су жалбе на рачунаре, шест на белу технику, а по четири одсто на одећу, намештај и телевизоре... - рекао је Љајић.
Он је оценио и да је важна улога трговаца који се боре за лојалност купаца и излазе у сусрет приговорима.
- План је да се повећају давања за јачање организација потрошача - рекао је министар и додао да је ове године у ту сврху издвојено 15 милиона динара, а да ће следеће године за то бити намењено 20 милиона динара.
Љајић је подсетио да је раније у Србији било пет организација за заштиту потрошача, а да их сада има седам.
Председник Покрета за заштиту потрошача Петар Богосављевић каже за Информер да ови подаци јасно показују са којим се проблемима потрошачи сусрећу.
- Поједини производи и даље нису довољно квалитетни и безбедни за употребу. Подаци нашег покрета су мало другачији, пошто се нама потрошачи највише жале на квалитет хране, затим на исправност мобилних телефона, а потом на услуге јавних предузећа - каже Богосављевић.
Он сматра да све више приговора показује и да је квалитет неких производа из године у годину све лошији.
У свету је јуче обележен Дан потрошача, а ове године тема је изградња дигиталног тржишта и јачање поверења потрошача у електронске процесе на том тржишту.