ТРИ ПРОИЗВОДА КОЈА СРБИ НАЈВИШЕ КУПУЈУ: Један кошта више од милион динара
Претходних месеци, грађани Србије куповали су највише три производа, и сва три су кућни уређаји.
Када сте последњи пут детаљно средили кућу, од пода до плафона? Вероватно током карантина. Ако је одговор да, нисте били једини. Многи су искористили период седења код куће да заврше све оно што су дуго планирали и одлагали, мада су други искористили то време да се опусте и забаве. Поједини су комбиновали оба.
ИЗДАВАЛИ ДИПЛОМЕ НА ДИВЉЕ? Високошколске установе у Нишу под лупом просветне инспекције
СКОЧИЛЕ ЦЕНЕ ПОЛОВЊАКА У СРБИЈИ: Вредност старијих аутомобила нагло се повећала због пандемије, понуда све мања
ЧАК 80.000 РАДНИКА РАДИ НА ЦРНО! Послодавци могу да их пријаве, али ово су најчешћи разлози због који то не ураде!
То најбоље можемо закључити на основу податка да су се током ванредног стања, уведеног средином марта због пандемије ковид-19, најбоље продавала три производа за кућу: ТВ, усисивач и џогер.
Додатно, према подацима ресорног министарства, онлајн куповина хране у Србији повећана је за 200 одсто, одеће за 100 одсто, а техничких уређаја и рачунарске опреме укупно за 50%.
Из тога следи да су људи чешће гледали телевизију, филмове и серије, затим сређивали стан/кућу, с фокусом на под.
Већина становника Србије много ради, те у току недеље или месеца не стиже да се детаљно бави кућним пословима. Уз то, добар део нације је уштедео новац, јер су зараде углавном легале на време, а није било "изазова" на које бисмо трошили новац, као што су кафићи, ресторани, клубови, биоскоп, модни шопинг итд.
Треба поменути да је онлајн продаја била и остала у порасту: све више људи се одлучује за овај вид куповине, посебно када је реч о стварима за кућу, као што су три наведене. Мале су шансе да купац при одабиру направи погрешан избор, јер ништа "не мора да проба на себи". Углавном је довољно да прочитамо спецификацију истакнуту на сајту с којег купујемо, а како је много људи током карантина радило од куће - могли су без проблема да сачекају робу.
Како смо проводили време у карантину?
Занимљиво је како су потрошачке навике сличне у свим деловима света, а стручњаци за маркетинг су то препознали. Сређивање куће постало је "забава" у моментима доколице, па су на домаћим и страним сајтовима нуђени значајни попусти за куповину усисивача или џогера за брисање пода. Такође, испоставило се да је увек право време пазарити бољи и квалитетнији ТВ, са већим екраном.
Сличан раст продаје ових артикала примећен је од САД до Индије, током карантина. Тамо су људи масовно куповали и машине за прање веша/посуђа, уређаје за прочишћавање ваздуха, а занимљиво је да се у земљама - где људи немају навику да често кувају, више куповао и шпорет. Такав је случај с Америком.
Истраживали смо како се сада крећу цене поменутих уређаја, који су се најчешће куповали у Србији током карантина, а у обзир смо узели најповољније цене, производе на акцији.
Класичне усисиваче по специјалној понуди можете наћи за 50 евра, али је неки просек 80, 100 или 150 евра, док се они бољи, бежични усисивачи крећу од 20.000 па навише, у зависности од бренда, снаге и могућности уређаја. Занимљиво је да неке апарате можете узети и на "пробни период", како бисте видели да ли вам одговарају. То су, наравно, они са вишом ценом. А одмах после усисавања следи брисање пода.
ТВ данас: потреба или ствар престижа?
У ту сврху наши људи су током карантина најчешће куповали џогере. Углавном најбоље "пролазе" они који имају периву микрофибер крпу, а коштају од 1.500 до чак 5.000 динара, опет у зависности од тога каквог су квалитета и шта "раде". Неки имају ротирајуће четке, погодне за мање доступна места у кући, и долазе са специјалном кантом која има папучицу и отвор за цеђење (увртање) крпе.
Када је реч о телевизорима, то је вероватно "најзахтевнија" категорија у контексту цене. На тржишту постоји безброј брендова и модела, па тако цене иду од 100 евра до чак милион и 350 хиљада динара.
Иако је тешко поверовати да један ТВ може толико да кошта, компаније из године у годину излазе са све иновативнијим моделима који гледаоцу доносе несвакидашње искуство: један од најскупљих модела код нас има QLED тип екрана, резолуцију 8К Ултра ХД, систем Тизен.
Ово сигурно нисте знали
Иако имамо утисак да данас много времена проводимо ван куће, то је само донекле тачно. Заборављамо време када спавамо, а када је такође важно да ваздух у којем боравимо буде чист. Такође, веровали или не, запосленим људима који раде од јутра до мрака раније није било толико важно да им кућа буде сређена, као сада.
Будући да су у њој боравили много мање, сређивању нису придавали много значаја. То се између осталог променило и када је кренуо масовни рад од куће, односно када су домови широм света постали канцеларије. Статистика каже да просечна особа 87 одсто свог времена проведе у затвореном простору.
Такође, истраживања показују да су Британци додатно развили потрошачке навике везане за куповину уређаја за одржавање хигијене у кући, јер иначе 66 одсто њих на дневном нивоу чисти све површине у кући. Учестала потреба за дезинфиковањем због корона вируса, вероватно је довела до још већег броја Британаца који свакодневно темељно чисте свој дом.
Занимљиво је и то да је до короне, само 37 одсто светске популације било мотивисано за "пролећно чишћење куће". У типичној кући има 200 до 500 пута више загађења него напољу, студије су показале. За разлику од 20 одсто мушкараца који се дневно баве кућним пословима, то ради 51 проценат жена.