НОВИ ПОСАО, НОВИ ЉУДИ! Како да будете добар, али не и наиван колега?
Када нам се дешавају промене на послу, често их се плашимо, јер нисмо сигурни да ли ће нам оне донети нешто добро или лоше.
Некада се дешава да мењамо начин рада, некада простор у којем радимо, али најчешће се промене односе не колеге са којима радимо.
Увек се осећамо лепше на "терену где смо већ одиграли безброј утакмица" и када знамо ко су прави тимски играчи, ко нам подмеће ноге, али и ко нам чува леђа у тој борби за успехом и бољим резултатима.
ПЕТ НАЧИНА ДА ОЈАЧАТЕ ИМИЏ ФИРМЕ: Како да постанете компанија у којој млади желе да раде?
УВЕК НА ПОСАО СТИЖЕТЕ У ЗАДЊИ ЧАС И ЗБОГ ТОГА СТЕ ПОД СТРЕСОМ?! Примените пар савета и то вам се више неће дешавати
Сваки посао може да буде занимљив, а ево и како! СВЕ ЈЕ ДО ВАС, испоштујте 10 златних правила!
Да ли у ваш тим долази неко нови или сте ви ти који негде треба да се уклопите није много битно када су у питању нека правила понашања у тим ситуацијама. Једно је сигурно - ако се потрудите да са колегама будете у добрим односима и изградите позитивну атмосферу, то ћете и успети.
1. ВЕРУЈТЕ У СЕБЕ, АЛИ ДАЈТЕ ПРИЛИКУ И ДРУГИМА
Сложићете се да је однос са колегама од пресудног значаја за добру атмосферу на послу и лакше извршавање радних задатака. Међутим, увек постоје и они који воле и мисле да су паметнији, способнији и бољи од других. Наравно, није грешка ако о себи имате позитивно мишљење и верујете у себе, али то зна да нервира колеге.
Покажите да умете, али дајте прилику и другима да савладају задатке. Некоме само треба дати шансу да докаже да може много, неко је спорији, неко детаљнији, али свако сви заслужују једнаке шансе.
2. ПОМОЗИТЕ КОЛЕГАМА
Ако сте већ неки посао савладали и сада вам делује да је неко мање способан јер то не уме, присетите се како је вама било када сте учили. Немојте заборавити и да је вама неко помогао, па тако и ви будите стрпљиви и пријатељски настројени, одвојите мало свог времена и објасните колеги како се одређени посао ради.
Уколико он то савлада, биће и вама лакше, јер ћете знати да можете да се ослоните на њега, а он ће вас много више ценити, јер сте му помогли да савлада одређене изазове.
3. ТРЕБА ДА ВАС ЦЕНЕ
Често када питате шефове или менаџере неких компанија, коме би дали да им ураде неке важне задатке, они одмах знају одговор. То значи да тој особи верују и да су сигурни у његов рад, али то запослене зна некада да нервира, јер се често осећају да то што добро раде свој посао значи да ће увек радити више од других, а требало би да је обрнуто.
Будите паметни и мудри. Треба сви да знају колико вредите. Некада прихватите посао, а некада просто наместите ситуацију да посао ураде други и да се види како би било да вас нема. Треба неко да цени то што сте бољи од других и да вас за то награди, а не само да вам даје више задатака.
4. ПРИЗНАЈТЕ ГРЕШКУ
Ко ради, тај и греши. Добро позната изрека која је заиста тачна. Неће вам се урушити свет ако сте одговорни за извесну грешку. Признање да сте погрешили заиста не спада у најпријатнији посао који треба да обавите, али онај који уме да призна да је погрешио је вредан поштовања.
5. ПОХВАЛИТЕ ДРУГЕ
Будите баш ви ти који ћете другима дати мотивацију да буду бољи. Будите неко ко другима даје ветар у леђа и радује се туђем успеху.
Када желите некога да похвалите за рад и труд немојте само да кажете: "Добар посао", већ будите специфични у похвалама и покажите како сте свесни онога што је та особа заправо урадила и истакните оно што сте запазили приликом његовог рада. Тада ће особа бити сигурна да заиста цените његов рад.