PET NAČINA DA OJAČATE IMIDŽ FIRME: Kako da postanete kompanija u kojoj mladi žele da rade?
Imidž zapravo pokazuje internu kulturu kompanije i postaje sve važniji faktor tražilaca posla prilikom odabira kompanije.
Postoji razlog zbog kojeg bi svi želeli da budu deo velikih kompanija kao što su Apple, Facebook ili Google, a to nisu samo dobre plate ili veliki paketi beneficija. Upravo te kompanije imaju izgrađen imidž poželjnog poslodavca.
POREZ NA IMOVINU BIĆE VEĆI PO CELOJ SRBIJI: Neki gradovi već imaju nove cenovnike, ali konačnom spisku tu nije kraj
LEPE VESTI ZA BUDUĆE PENZIONERE! Ako vam fale DVE ili PET godina do penzije - jedno morate znati
UVEK NA POSAO STIŽETE U ZADNJI ČAS I ZBOG TOGA STE POD STRESOM?! Primenite par saveta i to vam se više neće dešavati
Imidž zapravo pokazuje internu kulturu kompanije i iz dva razloga postaje sve važniji faktor tražilaca posla prilikom odabira kompanije.
Nove generacije koje stupaju na tržište rada traže nešto više od visoke plate, te im ona nije visoko na listi prioriteta prilikom odabira posla. Njima je od plate važnija pozitivna kultura kompanije koja ceni i neguje kreativnost, inovativnost, te okruženje u kojem postoji mogućnost rasta i razvoja, odnosno kolege koji će im u tome pomoći.
Osim toga, tražioci posla kroz samo nekoliko klikova mišem mogu doći do svih željenih informacija o potencijalnom poslodavcu.
Kroz ovih 5 načina možete ojačati imidž firme i postati poželjan poslodavac:
Stranica "Karijere": Personalizovana, interaktivna i prilagođena mobilnim uređajima
Korporativnu stranicu firme, deo "Karijere", "Zapošljavanje", kako god je nazvali, odnosno deo stranice gde pozivate potencijalne kandidate da se priključe vašem timu, iskoristite za stvaranje pozitivnog imidža o vama.
Uklopite u stranicu sadržaj poput bloga kojeg jednom mesečno može pisati neko od vaših zaposlenih, postavite video materijale koji prikazuju jedan radni dan u kompaniji ili sadrže kratak intervju sa zaposlenima, i redovno ažurirajte projekte na koje ste ponosni. Istaknite osobe koje rade na tim projektima i na koji način su doprineli uspehu.
Vodite računa da je vaša stranica prilagođena mobilnim uređajima, budući da se drastično povećava broj osoba koje ih koriste za potragu za poslom.
Prilagodite stranicu novim generacijama i osvojite ih sadržajem kroz koji se mogu bolje upoznati s vašom organizacionom kulturom. Tako ćete privući najbolje kandidate, a oni će kroz vašu stranicu dobiti dodatnu vrednost - izvrsnu pripremu za razgovor za posao kod vas.
Skinite prašinu sa neaktivnih profila na društvenim mrežama
Potencijalni kandidati vašu kompaniju prvo traže na društvenim mrežama. Neaktivni i zapušteni profili mogu ostaviti utisak isto takve korporativne kulture, iako to možda i nije slučaj. Zaposlite osobu koja će se baviti profilima na društvenim mrežama kako bi povećali vrednost vašeg brenda i bili prisutni upravo tamo gde se nalaze vaši budući radnici.
Ispunite profile kvalitetnim informacijama vezanim za vašu industriju, ali svakako zadržite ličniji pristup i opušteno komunicirajte s vašim korisnicima. Svi vole da vide da se iza računara krije prava osoba koja odgovara na njihova pitanja.
Vaši zaposleni: Besplatan marketing i odraz vašeg brenda
Najbolji ili najgori "prodavci" vaše korporativne kulture upravo su vaši zaposleni. Edukujte ih o vrednostima firme, na način da svako od njih u svakom trenutku zna koja je vizija i misija, te čemu težite u budućnosti. Upravo oni mogu biti vaš najbolji marketing, bolji od bilo koje plaćene kampanje.
Upoznajte ih sa društvenim mrežama i na koji način oni kvalitetnim i zanimljivim sadržajem mogu doprineti poboljšanju imidža preduzeća, da sama korporativna stranica dobije posebnost i bude autentična.
Oglasi za posao: Koristite jednostavan jezik
Oglasi za posao mnogo govore o vašoj firmi i trudu kojeg ulažete u zapošljavanje, ali i razvoj zaposlenih. Nezgodno sastavljen oglas, sa previše fraza, a premalo konstruktivnih informacija, potencijalnog radnika može zbuniti. Na taj način vaš oglas se ni po čemu neće razlikovati od oglasa vaše konkurencije, niti istaći zašto se baš kod vas treba prijaviti.
Sastavite kratak, informativan oglas koji će kandidatima dati uvid u kulturu kompanije. Stavite se u poziciju kandidata i prilikom sastavljanja oglasa zapitajte se - "Želim li ja da radim za ovu kompaniju"?
Misija kompanije: Orijentišite se na buduće zaposlene
Mnogo puta misija firme samo je mrtvo slovo na papiru, pa se kroz nju uopšteno opisuje kompanija i obraća klijentima. Takvim pristupom propušta se prilika za povezivanje sa talentima koji bi želeli da postanu deo vaše kompanije.
Uključite poziv na akciju prema kandidatima. Dodajte detalje šta vašu kompaniju čini izvrsnim mestom za rad i razvoj i na koji način vašim poslovanjem pomažete široj zajednici. Kroz dve - tri rečenice možete stvoriti povezanost sa njima.
Iskoristite ovih 5 koraka i ojačajte imidž svoje kompanije u javnosti, samim tim postanite poželjan poslodavac. Ovakvim pristupom olakšavate kandidatima da kreiraju iskrenu sliku o vama, upoznaju vaše vrednosti i odmah vide da li se uklapaju u kulturu vaše firme i viziju rasta. Ulaganjem dodatnog truda privući ćete najbolje talente koji će svojim angažmanom poboljšati poslovanje kompanije.