ЕКОНОМИСТИ САГЛАСНИ: Нови ауто-пут за ЈАКУ СРБИЈУ!
Првих 40 километара прве деонице ауто-пута на Коридору 11, од Љига до Прељине, данас ће пустити у рад премијер Србије Александар Вучић.
Економски стручњаци истичу да ће нови ауто-пут значити српској привреди, као и да је у питању веома битан путни правац који је годинама неоправдано запостављен.
Професор Економског факултета у Београду Љубомир Маџар тврди да је добро што је Србија коначно почела да реализује изградњу ауто-пута према луци Бар у Црној Гори.
- Толико смо се као земља намучили да би најзад дошли до прве деонице пута ка Бару. Више од 40 година се прича о том ауто-путу и добро је да се ту сада стварно нешто померило с мртве тачке. Са привредног аспекта је битно да лука Бар постане доступнија друмском саобраћају. Сваки ауто-пут је добар за земљу, а исто је битно градити их у различитим правцима – поручује Маџар у разговору за портал SrbijaDanas.com.
Економиста Милан Ковачевић наводи за наш портал да је развој друмског саобраћаја веома битан јер он представља основу за развој свих других видова саобраћаја.
- Узалуд вам на пример пруга од 200 на сат од Солуна до Београда, ако после нећете моћи да робу која је стигла развезете у најкраћем року ка Будимпешти или Букурешту. Зато је путна инфраструктура веома битна да се развија. Надам се да су ових 40 километара само почетак и да ћемо већ у наредним годинама гледати градњу следећих деоница. Добро је што се ради на путној инфраструктури, добро је и што је продајом ЈАТ-а Етихаду подигнут на виши ниво авионски саобраћај, а следеће би требало да се више поради на поправци железничке мреже – прича Ковачевић.
Лош посао претходне власти
Изградња деонице ауто-пута дуге 40 километара од Љига до Прељине коштала је 300 милиона евра, а новац је обезбеђен позајмицом од Азербејџана. Ковачевић тврди да је претходна власт направила лош договор са Азербејџаном, а да садашња Влада Србије није имала простора да то промени.
- Није ту проблем у тих 300 милиона, већ више у томе што су наше фирме биле премало заступљене у послу. Са Азербејџаном је направљен договор да они буду главни извођачи, а наше компаније су минорно биле заступљене. Такав договор је наслеђен и није се више могао мењати, али би зато за следеће деонице требало пазити и на те ствари – додаје Ковачевић.
Завршити што пре Коридор 10
Он на крају додаје да би Влада Србије у будућем периоду требало да више времена посвети завршетку ауто-пута на Коридору 10.
- Доста је урађено на југу Србије, али треба завршити и оно што је још остало незавршено на Коридору 10. Када ту целину ка луци у Солуну заокружимо, онда треба да се сва енергија усмери и на Коридор 11 ка луци Бар. Ранијих година је планирање путне инфраструктуре било у рукама људи који се нису баш најбоље разумели у тај посао. Надајмо се да ће од сада то бити мало другачије – закључује Ковачевић.
На Коридору 11, односно ауто-путу ка Јадрану, тренутно је току градња још три деонице. Деонице Обреновац – Уб и Лајковац – Љиг гради кинеска компанија „Шандонг хај спид груп“, док деоницу Уб – Лајковац раде искључиво домаће фирме и она се комплетно финансира из буџета Србије.