11. Weekend Медиа Фестивал: Кликбејт нису смислили портали, сличне трикове телевизија и радио користе годинама (ФОТО)
Један од најпосећенијих панела у петак преподне био је "Tell Ме а Story" на којем је Пете Radovich, креативни директор ЦБС-а, показао шта значи добар садржај
Будућност класичне фрее то аир телевизије, сигурност корисника интернета, специфичност производње дигиталног садржаја, као и важност storytellinga неке су од тема које су обележиле почетак првог дана једанаестог Weekend Медиа Фестивала у Ровињу.
Конференцијски део отворио је панел Will Netflix Еат The Фрее ТВ World? на којем се расправљало о трендовима конзумације садржаја. Richard Јохн Брешковић, директор маркетинга Хрватског Телекома, истакао је да публика у Хрватској воли binge-watchati, а повећава се и гледаност тзв "он деманд" телевизије.
- Публика у Хрватској прати трендове какве видимо у САД-у. Можда не у толикој мери, али их прати - казао је Брешковић, додајући како потенцијални раст види у кратким видео формама од максимално 12 минута, прикладних за гледање на мобилном телефону током вожње или на школском одмору.
Један од најпосећенијих панела у петак преподне био је Tell Ме а Story, на којем је Пете Radovich, креативни директор ЦБС-а, на конкретним примерима најбољих реклама показао што значи добар садржај.
- Маке them царе. Испричајте причу тако да с људима до којих треба да дођете, постигнете емоционалну повезаност, а не да им гурате свој производ - поручио је Radovich и додао: - Људима је стало, зато је врхунски story telling најучинковитији начин да покажете вредности бранда.
На предавању The Search Енгине That Респецтс Your Privacy француски стручњак за сигурност Ериц Ле́андри говорио је о масовном надзору корисника интернета.
- Људи више не истражују, примера раду, појмове повезане с тероризмом, било да су новинари или појединци, због страха да се у њих не посумња - истакнуо је Ле́андри, суоснивач Qwanta, првог претраживача који штити слободу корисника. Путем овог европског претраживача на месечној бази око 70 милиона корисника претражи 10 милона појмова.
Уследио је панел New World Ордер – Како производити садржај за дигитално доба, на којем су представници кључних медија закључили да је писано новинарство на интернету развило властита правила и специфичности, а говора је било и о фамозном кликбејту.
- Ја мислим да се претерује с негативним hypeom око кликбејта. Не желим да будем апологет, али сличне трикове у привлачењу пажње радио и телевизија користе више десетак година, а нико им то не замера - поручио је Филип Раунић, главни уредник портала нет.хр.
Миодраг Сила и Небојша Тараба, продуценти и власници фирме Други план суцима 11. Weekenda открили су како су успели хрватске серије "Новине" и "Успех" да prodaju Netflixu и ХБО-у.
- Знамо сви да се на Netflixu може пронаћи хрпа садржаја, али истакли смо се занимљивом темом и начином снимања. Шаблонских серија, додуше фантастичних, има на претек. Недостатак новца којег имају светске продукције надокнадили смо талентом - истакнуо је Сила.
Интервјуе с неким од данашњих предавача погледајте на YouTube каналу Weekend Медиа Фестивала.